פרסומת

יום שלישי, 7 בדצמבר 2010

NASA - התגלה סוג חדש של חיים | Newsgeek

נאס"א פרסמה שהצליחה למצוא על פני כדור הארץ צורת חיים חדשה המבוססת על ארסן במקום זרחן. צורת החיים החדשה משנה את מחשבתנו על החיים על-פני כדור הארץ והאפשרויות הנגזרות על חיים וסביבות חיים מחוץ לכדור הארץ.

נאס"א, סוכנות החלל האמריקנית,ערכה מסיבת עיתונאים אתמול (ה') כדי לדון בממצא אסטרוביולוגי, והודיעה כי הממצא ישפיע על החיפוש אחר חיים מחוץ לכדור הארץ.

... יש ששערו שמסיבת העיתונאים קשורה לגילויים אחרונים של "קאסיני" סביב הירחים של שבתאי. קאסיני, אשר בחודש מרץ האחרון ביצעה מעבר בגובה 60 מייל מעל קוטב הירח Rhea, הירח השני בגודלו של שבתאי, היא הצליחה לדגום חמצן ופחמן דו-חמצני. ...לדברי החוקרים מדובר במקרה הראשון שנמצא חמצן מחוץ לכדור הארץ. תגלית מעניינת לכשעצמה.

התגלית – DNA זר

...
אתמול בשעות הערב, הוכרז כי הגילוי המרשים ...הוא מציאת סוג חדש של חיים על פני כדור הארץ.... אחת המדעניות של נאס"א חשפה כי מחקר של נאס"א מצא בקטריה שלה סוג DNA זר לחלוטין לכל מה שהכרנו עד עתה.

ארסן במקום זרחן

הממצאים שתוארו במסיבת העיתונאים עצמה והייחוד בממצא התקדימי של נאס"א הוא שלבקטריה שנמצאה אין יסודות של זרחן. הבקטריה הצליחה להחליף את הזרחן בהצלחה עם יסוד אחר ארסן.

המשמעות היא שהגדרת החיים, כפי שאנחנו מכירים אותם, קיבלה תפנית משמעותית בגילוי שייתכנו חיים המבוססים על ארסן במקום זרחן. השלכות של ממצאים אלו הן רבות על המחקר האקדמי סביב הגדרות החיים, אבל גם על החיפוש אחר חיים מחוץ לכדור הארץ. אם ייתכנו חיים בכדור הארץ ללא זרחן, חומר שנחשב עד היום לאחד מאבני היסוד ההכרחיים לחיים, אזי ניתן יהיה למצוא צורת חיים ללא זרחן, ובמקומו ארסן. עובדה זו מרחיבה את אפשרויות החיפוש חיים מחוץ לכדור הארץ והסביבות בהן משימות חלל עתידיות יכולות לנסות לחפש חיים.

התגלית מעניינת מאוד, וכפי שהסבירו בהתרגשות חברי הפאנל בנאס"א, תארו לכם אילו גילויים נוספים ממתינים לנו בכדור הארץ, ואילו צורות חיים שונות ומגוונות נוכל למצוא גם מעבר לו.

http://www.newsgeek.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain