פרסומת

יום שלישי, 7 בדצמבר 2010

Motocar –  המלצה מוטורית / סוף סוף גשם! נהיגה בגשם: חמישה דברים שאסור לעשות 

א. להיכנס לשלולית
אסור, חלילה, לעשות תמרוני חירום רק כדי להימנע מכניסה לשלולית או לערימת בוץ, אבל במסגרת האפשרית – כדאי להשתדל מאוד להימנע מכך.

ומדוע? מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שבנסיעה בשלולית אנחנו מאבדים חלק ניכר מיכולת האחיזה של הצמיגים והמכונית (...

סיבה נוספת שלא להיכנס לשלולית היא – שאנחנו עלולים להשפריץ על הולכי רגל, ואנחנו האחרונים שנרצה לגרום לילד או מבוגר להתחיל את היום רטוב עד לשד עצמותיו.

ומה עושים אם אין ברירה ואנחנו מוצאים את עצמנו בשלולית? הדבר הכי בריא שאפשר לעשות, כמו במקרים רבים אחרים, הוא להגיב במתינות...

ב. לבלום בפתאומיות
אוקיי, לא רק לבלום בפתאומיות. כשהאחיזה חלקית, אנחנו לא רוצים לאבד אותה לגמרי. צעדים פתאומיים עשויים בסבירות גבוהה לערער את האחיזה שעוד יש. היגוי פתאומי (כדי להימנע מכניסה לשלולית, למשל) יכול לאבד לנו את האחיזה, האצה ובלימה פתאומיות עשויות בחלק מהמצבים לערער את היציבות שלנו.


...

ג. להיצמד למכונית שלפנינו
אף פעם לא בריא לנסוע קרוב מדי למכונית שלפנינו. בחורף המצב עלול להיות קטסטרופה. מצב האחיזה שלנו בעייתי...

ד. להוריד את הידיים מההגה
טלפון? SMS? להכניס את ה-USB למערכת? עזבו. לא שמומלץ לעשות דברים מלבד הנהיגה עצמה בימי קיץ יפים, אבל בימי החורף רמת הריכוז צריכה לנסוק. דברים קורים סביבנו: יש שלוליות, נהגים שנצמדים מלפנים ומאחור, ילדים במעילים שאינם רואים כמעט כלום (גם לא אותנו), פקק לא צפוי בגלל שבר בכביש או תאונה (מישהו שלא הקפיד על ההמלצות האלה...) – בקיצור, הקשב בעת נהיגה בגשם צריך להיות ברמה גבוהה במיוחד.

ווליום נמוך ברדיו, טלפון שלא מקבל יחס, ראש רענן ושתי ידיים על ההגה. סבבה. אפשר לעבור לסעיף האחרון.

ה. לנסוע במכונית לא תקינה
בתור מפקדי המכונית, אתם רוצים (מאוד מאוד) לדעת שהמכונית שעימה אתם מסתובבים בגשם – תעמוד בתנאים הבעייתיים. ...

אם אתם שלמים עם עצמכם – צאו לדרך. אם לא – מישהו באמת מוכן לקחת על עצמו אחריות, לצאת עם מכונית לא תקינה לכביש גשום?


לכתבה המלאה:
Motocar – המלצה מוטורית / סוף סוף גשם! נהיגה בגשם: חמישה דברים שאסור לעשות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain