פרסומת

יום שני, 27 בדצמבר 2010

חוקרי IBM מציגים:פיתוחי הטכנולוגיה של השנים הקרובות - מדע וסביבה - הארץ

חוקרי IBM מציגים:פיתוחי הטכנולוגיה של השנים הקרובות - מדע וסביבה - הארץ

מאת אסף שטול-טראורינג
לפי תחזיות מדעני החברה, בתוך כחמש שנים יהיו לנו בטריות שייטענו מהאוויר וגם מערכות תנועה ממוחשבות שיזהו פקקים
תגיות: טכנולוגיה

עד שנת 2015 יהיו בידינו טלפונים ניידים שיאפשרו לנו לתקשר זה עם זה באמצעות הולוגרמות תלת-ממדיות. זוהי בכל אופן השערתם של חוקרי תאגיד IBM. לקראת סוף השנה האזרחית העריכו 3,000 חוקרי החברה מה יהיו חמשת החידושים הטכנולוגיים והרעיוניים שיפותחו במהלך חמש השנים הקרובות ועשויים לשנות את חיינו.

לצד ההולוגרמות, כוללת הרשימה גם דור חדש של בטריות שייטענו באמצעות אינטראקציה עם האוויר, ויפעילו את המכשירים שלנו במשך זמן הגדול פי עשרה מזה האפשרי כיום. עוד שיערו חוקרי IBM, כי עד לסוף שנת 2015 יוכלו מערכות תחבורה ממוחשבות לחזות פקקי תנועה ולכוון את הנוסעים בהתאם לנתיבים שיביאו אותם למחוז חפצם בדרך המהירה ביותר. כמו כן חיישנים שיושתלו במכוניות ובאביזרים שונים שברשות האזרחים יוכלו לאסוף מידע בעל ערך מדעי מהסביבה תוך אגירת כמויות חסרות תקדים של נתונים למחקר. בתחום האנרגיה צופים החוקרים כי תפותח טכנולוגיה שתאפשר לנצל את החום הנפלט משרתי מחשבים למטרות שונות כגון מערכות חימום וקירור.

זוהי השנה הרביעית שבה מתקיים סקר זה בקרב החוקרים של IBM. שלא במקרה, חלק מהטכנולוגיות שנבחרו - כמו למשל טכנולוגיית מחזור האנרגיה - מפותחות כיום ברמה זו או אחרת על ידי התאגיד האמריקאי. רק בשנה שעברה השקיעה 5.8 IBM מיליארד דולר במחקר ופיתוח.

מצבן של חלק מהתחזיות שהועלו עד כה אינו מזהיר: ב-2006 חזו חוקרי החברה שעד לסוף 2011 יהיו לנו מכשירים סלולריים שקוראים את מחשבותינו. אלה אמורים להתבסס על ממשקי אדם-מכונה שכיום עדיין רחוקים מהשוק האזרחי. בנוסף, העריכו החוקרים כי יפותחו טכנולוגיות שיאפשרו תרגום סימולטני - אולם פיתוחים אלה דורשים עוד מספר שנות פיתוח כדי להפוך ליעילים. כמו כן, עד לסוף השנה הבאה ציפו החוקרים כי תתאפשר גלישה בשלושה ממדים באינטרנט. בפועל קיימות ברשת סביבות תלת-ממד כגון העולם הווירטואלי Second Life, אך אף שגררו בתחילה התלהבות רבה הן לא תפסו תאוצה. תחזית נוספת, גם היא אופטימית יתר על המידה, נוגעת לשירותי בריאות מקוונים בשלט רחוק, כמו מעקב אחר מחלות כרוניות באמצעות חיישנים שמעבירים מידע לרופאים ללא צורך בפגישה. אולם גם שירות זה לא נטמע עד כה במערכות הבריאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain