פרסומת

יום ראשון, 19 בדצמבר 2010

לקט קישורים: השואה בחצי-האי קרים, המאיה עיבדו ביצות, למה תינוקות בוכים, אופטלגין רעיל!! האיש שהביא למרד בסוביבור - מתוך אתר הגורם האנושי


מחקר חדש על השואה בחצי-האי קרים ובקווקז מגלה כי אלפי יהודים ניצלו מפני שלא זוהו ככאלה"מבחינה מדעית". חלק מהשכנים המוסלמים נמנעו מלסייע למכונת ההשמדה הגרמנית . אלה ואלה נאשמו בסוף המלחמה על-ידי הסובייטים בשיתוף פעולה.
"על-פי הערכות, נרצחו בקווקז בלבד 30 אלף יהודים אשכנזים לכל הפחות", אומר פפרמן. "הגרמנים נקטו בכל מקום שאליו הגיעו טקטיקה זהה: הם עוררו בתושבים המקומיים שנאה כלפי היהודים. אלפים התנדבו, הקימו מיליציות מקומיות ופתחו במצוד לרצח יהודים, בברכת שלטונות הכיבוש הגרמניים.
"אבל בקווקז, שגם בה אוכלוסייה מוסלמית גדולה, הכל התנהל אחרת", אומר החוקר ד"ר פפרמן. "מכיוון שלא היתה שם קבוצה אתנית הומוגנית גדולה, אלא ערב-רב של עממים ושבטים, התקשו הגרמנים לשווק את הרעיונות הנאציים שנעטפו במסרים איסלאמיים.
מחקר על השואה בחצי-האי קרים ובקווקז - הגורם האנושי


מחקר: המאיה הצליחו לעבד אדמות ביצה


מחקר חדש מגלה כי תרבות המאיה העתיקה התמודדה עם תנאים סביבתיים קשים ע"י פיתוחים מתוחכמים לגידול יבול על אדמה בוצית. טימותי ביץ', גיאוגרף פיזי מאוניברסיטת ג'ורג'טאון, אמר כי "המחקר מראה כי החקלאות האינטנסיבית הזו היא מורכבת למדי ועומדת באמות-המידה של הפיתוחים האינטלקטואלים האחרים של המאיה". ציוויליזציית המאיה שלטה במרכז אמריקה במשך כ-1200 שנה. בשיאה, בערך בשנת 900 לספירה, ערי המאיה היו מאוכלסות ביותר מ-2000 בני אדם לכל מייל מרובע. ביתם של המאיה היה מצוי בסביבה קשה רוויה בבצוֹרות ובעלייה תכופה של פני הים. ...

"למה תינוקות בוכים?"

גורם מפרסם:הוצאת קינג
מחבר:סיון אופירי , אירית שקד
תאריך:13.11.2010

מאת: סיון אופירי ואירית שקד

הספר "למה תינוקות בוכים?" נולד כדי לתמוך בהורים ברגעי הקושי והבלבול. הספר עוסק בשלבי הלידה, בבכי של תינוקות וכולל טיפים ועצות להרגעת התינוק ולשמירה על השפיות.

הכותבות מדגימות (גם בעזרת תמונות) עיסויים מומלצים ומתייחסות למגוון מצבים כרונולוגיים של שגרת חי היום יום שבהם אנחנו נתקלים בבכי של תינוקות. כמו כן בספר כמה מילים על בכי של גדולים יותר. הספר הוא כלי לזיהוי הצרכים האוניברסליים של כל תינוק והבנת שפת התקשורת הייחודית של התינוק הפרטי. למה תינוקות בוכים?

"החידוש הגדול בספר זה הוא שלל העיצות והרעיונות שיסייעו להורה הצעיר להתמודד עם מצבים שאף אחד לא הכין אותו אליהם ועם זאת לבחור בפתרונות ובהתאמות אישיים" ד"ר אמיר אניספלד, רופא ילדים והומיאופת "הספר "למה תינוקות בוכים" הוא היד שכולנו, כל ההורים, זקוקים לה. היד התומכת שמלווה,מסייעת בבהירות,בחכמה ובעיקר בדרך מעשית ונבונה לעבור דרך נהרות הפחדים,אגמי האשמה וביצות הלילות הלבנים.
למה תינוקות בוכים? מדריך להורים (נ)בוכים מאת: סיון אופירי ואירית שקד בהוצאת קינג, 275 עמודים.
-------------------------------------------------------------------------------------

חידת אופטלגין: בעולם אסור; בישראל ללא מרשם


מאת: יפה שיר-רז
ארגון הבריאות העולמי מזהיר מפניה, בארצות רבות השימוש בה אסור בגלל תופעות לוואי מסוכנות ובאחרות ניתן להשיגה רק עם מרשם רופא. אז איך זה שאצלנו אפשר לקנות את משכך הכאבים הנמכר ביותר - אופטלגין - בלי מרשם, ישר מהמדף? חברת 'טבע:' "התרופה אושרה לשימוש על ידי משרד הבריאות לאחר שנבדקה כנדרש". ד"ר להב מסכים עם פרופ' שונהופר שדיפירון הוא תרופה מסוכנת שעדיף להימנע ממנה. תרופות המבוססות על דיפירון אסורות כיום לשימוש במדינות רבות בעולם.
-----------------------------------------------------------------------

האיש ששיתק את המכונה הנאצית

גורם מפרסם:עיתון "הארץ"
מחבר:אורי דרומי
תאריך:10.11.2010
ב-14 באוקטובר 1943, הוזמנו כל 16 הקצינים הגרמניים ששהו במחנה ההשמדה סוביבור אל בעלי המלאכה היהודיים, למדוד מעילים ומגפיים. בשעה ארבע בדיוק נכנס הקצין זיגפריד גריישוץ גדול המידות ומטיל האימה אל המתפרה. כשהפנה גבו אל לרנר וחברו, שהתחזו לחייטים, התרומם לרנר, הניף גרזן שהחביא תחת מעילו, וביקע את גולגלתו. המורדים הסתירו את גופת הגרמני ובדיוק חמש דקות אחר כך הגיע השני. סופו היה דומה. "הדייקנות שלהם והמהירות שלנו הבטיחו את ההצלחה", הסביר לרנר.

כ-300 אסירים ברחו, אך רק מקצתם, ביניהם לרנר, הצליחו להגיע ליערות ולחבור לפרטיזנים. בעקבות המרד פורק מחנה סוביבור. "תודות למרידות נשארו מאות אסירים בחיים, וסוד מחנות המוות נחשף לעולם", כתב יצחק ארד בספרו "מבצע ריינהרד".
ראה גם :
-------------------------------------------------------------------------------

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain