פרסומת

יום רביעי, 20 באוקטובר 2010

חדשות מדע: אבטיח להפחתת לחץ דם, חיידקים ידידותיים לטיפול בסרטן העצם ופרפרים המשתמשים בצמחי מרפא - חדשות אפוק טיימס מדע

אבטיח להפחתת לחץ הדם

האבטיח מוכר במתיקותו, ברמתו הקלורית הנמוכה ובעושרו התזונתי. כעת חוקרים מאוניברסיטת מדינת פלורידה שבארה"ב מציעים להיעזר בו נגד "קדם יתר לחץ דם" (כשלחץ הדם גבוה מהממוצע אך עדיין אינו מוגדר כיתר לחץ דם). מתברר שצריכה יומית של חומצות אמינו שמקורן באבטיח, במשך שישה שבועות, משפרת את תפקוד העורקים בקרב הסובלים מקדם יתר לחץ דם.

חיידקים ידידותיים לטיפול בסרטן העצם

חוקרים מאוניברסיטת נוטינגהם הבריטית מציעים לשנות מעט את החיידקים הידידותייםSalmonella typhimurium כך שיתחילו לייצר מולקולות המסוגלות להרוג תאים סרטניים של מחלת האוסטאוסרקומה (גידולים סרטניים ברקמות עצם קשות). החוקרים משתמשים בזן של החיידק הנוטה להתמקם בסמוך לרקמות סרטניות ולהתרחק מרקמות בריאות, וכך הם מקווים שהטיפול ישפיע על תאים סרטניים בלבד.

פרפרי הדנאית המלכותית משתמשים בצמחים לטיפול במחלות

נראה שפרפרי הדנאית המלכותית (Monarch Butterfly) משתמשים בצמחי מרפא לטיפול במחלות צאצאיהם. "מינים מסוימים של צמחים המשמשים כמזון לזחלים עשויים להפחית את הזיהום הטפילי שממנו סובלים הפרפרים", מסביר ג'אפ דה רוד, מוביל המחקר מאוניברסיטת אמורי שבארה"ב ומוסיף, "גילינו שנקבות הסובלות מזיהום כזה מעדיפות להטיל את ביציהן על צמחים שיאפשרו לצאצאים להיות פחות חולים".


חדשות מדע: מחיידקים ידידותיים לטיפול בסרטן העצם ועד לפרפרים המשתמשים בצמחי מרפא - חדשות אפוק טיימס מדע


תגובה 1:

  1. לפי מה שידוע לי, באבטיח הרי יש המון סוכר, וסוכר לא טוב ללחץ הדם, אז איך בדיוק אבטיח עוזר להפחתת לחץ הדם ?
    תודה רבה.

    השבמחק

המלצות נוספות מאת: outbrain