פרסומת

יום ראשון, 3 באוקטובר 2010

מחקר: כדאי לאכול את פירות הארץ - חדשות אפוק טיימס בארץ

אחת התגליות הראשונות שעלתה מתוך המחקר של פרופ' אבירם הייתה ש - 40 אחוז מבין הלוקים בהתקף לב הם בעלי רמת כולסטרול תקינה. מכאן הגיעו הוא וצוותו למסקנה שלא רק הכמות של הכולסטרול משפיעה על הצטברותו על דפנות העורקים, אלא גם, מה שפרוס' אבירם מכנה "האיכות שלו".
...
בהמשך גילה המחקר כי כולסטרול שעבר תהליך של חמצון בשל גורמים חיצוניים כגון קרינה, זיהום אוויר ועישון, להם אנחנו חשופים, הוא הגורם לכולסטרול להצטבר על דפנות העורקים.
...

חת האפשרויות להתגבר על חמצון הכולסטרול היא להפעיל עליו חומרים הנקראים נוגדי חמצון הנמצאים בטבע, או בתרופות. פרופ' אבירם מסביר שבגוף האדם יש חומרים שהם נוגדי חמצן, אך לא בכמות המספקת כדי לטפל בכולסטרול המחומצן בתנאי הסביבה להם אנחנו חשופים בעידן המודרני. לעומת זאת ניתן למצוא נוגדי חמצון בשפע בפירות ובירקות ובעיקר בקליפה שלהם. "תמיד חשבנו שהאדם הוא ייצור בעל מנגנונים מפותחים ביותר, אך צמחים יודעים לייצר נוגדי חמצון בכמות גדולה יותר מאשר האדם".

הפירות מייצרים נוגדי חמצון הנצברים בעיקר בקליפתם כדי להגן על עצמם בדיוק מאותם התופעות המסוכנות שגם אנחנו חשופים אליהן.

הפירות והירקות יוצרים את נוגדי החמצון בויטמינים, כמו בוויטמין E, במשפחת הקרוטאינים כמו למשל ליקופן, הנותן לעגבנייה את צבעה האדום או קרוטן הצובע את הגזר בכתום. אחד מסדרת החומרים המכילים נוגדי חמצון בכמות גדולה מכונים "פלבונואידים" וידועים גם בשם "פוליפנולים". הם מצויים בפירות וירקות מסוימים.

...

לאכול משבעת המינים

מאוחר יותר נעשו גם מחקרים בבני אדם מתנדבים כדי לאשר שאכן כמות נוגדי החמצון גם זמינה לאדם ומשפיעה על בריאותו. שני מחקרים נעשו בארץ גם בבני אדם בנוגע לרימון ולשמן זית ואילו תרומתו של היין האדום נלמדה במחקר שקיבל את הכינוי "הפרדוקס הצרפתי".

המחקר לגבי השפעתו של הרימון נעשה כאמור בארץ, על קבוצת חולים עם חסימה של הדם למוח במצב שחייב ניתוח כדי להחליף את העורק. אצל אנשים חולים ישנה בדרך כלל התפתחות של החסימה של העורקים ב-10 אחוזים לערך כל שנה. לפני שש שנים התחיל המחקר על השפעת הרימון, החולים שתו כוס אחת של מיץ מרימונים בכל יום. תחילה לא הרגישו בשינוי שהחל להראות סימנים אחרי כשנה. לא רק שהתפתחות של החסימה כתוצאה משקיעת הכולסטרול על דפנות העורק נעצרה, אלא שהייתה נסיגה של 25 אחוז בהצטברות הכולסטרול בעורק אומר פרופ' אבירם. לאחר מכן לא הייתה נסיגה נוספת. פרופ' אבירם מספר שגם לאחר סיום המחקר המשיכו החולים לשתות מיץ מרימונים כל יום עד עצם היום הזה.

מחקר לגבי הזית נעשה בסטודנטים ששתו חצי כוס שמן זית ליום בשנת 1993. אחרי שבוע ימים כהמצאה ירידה מרשימה במידת חמצון הכולסטרול בדם של הנבדקים. לגבי שמן זית בדרך כלל חוששים מכמות הקלוריות הגדולה שלו והטיפול בו מחייבת דיאטה דלת קלוריות.

לגבי היין האדום, מסביר פרופ' אבירם כי ההבדל בין יין אדום ליין לבן הוא בכך שבזמן תסיסת מיץ הענבים להכנת היין משאירים הרבה זמן את הקליפה בנוזל. בהכנת יין לבן לעומת זאת מסירים את הקליפה ממיץ הענבים התוסס בשלב מוקדם מאוד.

הסבתות שלנו צדקו

לשאלה האם הסבתות שלנו צדקו, עונה פרופ' אבירם בחיוך שאכן, בכתבי הקודש של עמים שונים וברפואה העממית פירות וירקות כמו רימון, גפן וזית מומלצים ביותר. פרופ' אבירם מסביר שהקדמונים הגיעו למסקנות שלהם מתוך תצפיות ואילו המדע המודרני נכנס לעולם המנגנונים. המדע היום מבין יותר את מנגנון הפעולה של נוגדי החמצון ואילו אבותינו ובעיקר הסבתות שלנו שלא שמעו על פוליפנולים ידעו שגם הרימון וגם שמן הזית הם טובים לבריאות.

נמצאו עדויות היסטוריות של קיום פרי הרימון כבר לפני 8,000 שנה, אך לא היה על הפרי אף לא מאמר מחקרי אחד לפני שפרופ' אבירם וצוותו פרסמו את הממצאים שלהם.

...

למאמר המלא:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain