פרסומת

יום רביעי, 30 ביוני 2010

ynet הכנסת אישרה: מעתה כמות הסוכר תופיע על מזון - בריאות


בית המחוקקים נלחם במגיפת ההשמנה: עברה בקריאה שניה ושלישית הצעת חוק לסימון כמות הסוכר על המזון. המשמעות: יצרני המזון יחויבו לסמן על האריזה לא רק את תכולת הפחמימות, אלא גם את כמות הסוכר. ח"כ אורבך: "זהו צעד קטן לתעשיינים, אך צעד גדול לבריאות"
פורסם: 28.06.10, 19:58


עוד צעד במאבק בהשמנה: יצרני מזון יחוייבו מעתה לסמן על אריזות המוצרים את כמות הסוכר במזון, לאחר שהכנסת אישרה הערב את הצעת החוק של ח"כ אורי אורבך ויעקב כץ בנושא. "זהו צעד קטן לתעשיינים, אך צעד גדול לבריאות. נמשיך במאבק בתופעת ההשמנה וספיחיה", אמר ח"כ אורבך. יש לציין כי לאחרונה אישרה הכנסת גם את סימונם של סוגי השומן השונים במזון (שומן רווי, שומן טראנס וכולסטרול).
לפי החוק, שנולד בין היתר גם בגלל חשיפת ynet את הנושא, יחוייבו יצרני המזון לסמן על האריזה של כל מוצר לא רק את תכולת הפחמימות, כפי שנהוג כיום, אלא גם את כמות הסוכר שבמזון.


במצב הקיים כיום, מצוינת כמות הפחמימות הכללית, ללא פירוט בין הפחמימות המורכבות (הבריאות) לבין הפחמימות הפשוטות, הנקראות גם סוכרים (החסרות תרומה תזונתית אך מובילות להעלאה במשקל). עובדה זו מקשה על הצרכנים לדעת מהו ערכו התזונתי של מוצר המכיל כמות גדולה של פחמימות.
הצעת החוק נולדה, כאמור, בעקבות בדיקה שערכה האגודה לבריאות הציבור ובה התגלתה תכולת סוכרים גבוהה מהרשום על האריזה בדגני בוקר לילדים.

תגיות: סוכר | תזונה | אורי אורבך | יעקב כץ

תגובה 1:

  1. אני משום מה חשבתי שכמות הסוכר על מוצרי מזון כבר הייתה מצויינת על גבי האריזה. אבל נחמד שהחוק עבר בקריאה שניה.

    השבמחק

המלצות נוספות מאת: outbrain