פרסומת

יום שני, 21 ביוני 2010

כלב הים הנזירי לא מפסיק לבקר בחופי ישראל - מדע וסביבה - הארץ

כלב הים הנזירי, אחד ממיני חיות הבר הנדירים בעולם, נצפה בחודשים האחרונים בחופים רבים, מדרום הארץ ועד צפונה

תגיות: חופים


הביקור שערך בהרצליה לפני כמה חודשים כלב ים נזירי, אחד ממיני חיות הבר הנדירים בעולם, הסעיר מדענים ופעילים למען הטבע בישראל. אך מתברר שבחודשים האחרונים זה כבר כמעט הפך לשגרה, וכלב הים נצפה בחופים רבים מאשדוד בדרום ועד ראש הנקרה בצפון.

לדברי מיה אלסר, מעמותת מחמל"י העוסקת בחקר וסיוע ליונקים ימיים, לא ברור האם מדובר בפרט אחד או יותר של כלבי ים, אך כבר יותר מחצי שנה נראה כלב ים במקומות רבים. עם זאת, אף אחד כמעט לא הצליח לצלם אותו. בנוסף לתיעוד מצולם מהרצליה, התיעוד המצולם היחידי הנוסף של כלב הים הוא זה שצילמה אלסר בראש הנקרה.

אוכלוסיית כלב הים הנזירי בים התיכון מונה רק כמה מאות פרטים והיא סובלת קשות מבעיות של זיהום, הפרעות בלתי פוסקות באתרי הרבייה מצד האדם והרס ישיר של בתי הגידול. לכן הוגדר בעל חיים זה כמצוי בסכנת הכחדה חמורה במיוחד.

לדברי אלסר, בעוד כמה חודשים מתחילה עונת הרבייה של כלבי הים. אם אחד מכלבי הים (אם אכן יש יותר מאחד) שנצפה בישראל זו נקבה, הרי שאם היא תהיה בהריון, תהיה לה בעיה קשה להמליט את הגור היחיד שהיא תישא בבטנה מאחר והיא זקוקה לאתרי המלטה שקטים כדוגמת מערות שלהן יציאה אל הים. אתרים אלו כמעט ולא ניתן למצוא כיום בחופי ישראל.


כלב הים הנזירי לא מפסיק לבקר בחופי ישראל - מדע וסביבה - הארץ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain