פרסומת

יום שני, 21 ביוני 2010

לפני המתיחה: יש גם אימון לשרירי הפנים

לפני המתיחה: יש גם אימון לשרירי הפנים
התפקיד של 57 שרירי הפנים הוא לתמוך. אם הם נחלשים, העור עלול ליפול ואין בנמצא קרם שיוכל לחזק שרירים

מיכל לזרוביץ | 20/6/2010 15:32

שרירי הפנים, כמו כל שריר אחר בגוף, נדרשים לבצע עבודה ולהחזיק את עור הפנים. לכן, כשהם נחלשים ומאבדים מגמישותם, מתחילות להופיע תופעות שעלולות להטריד כמה מאיתנו - עור נפול ומדולדל בלחיים ובצוואר, שקיות מתחת לעיניים, קמטים ועוד.


קיימים אמנם תכשירים ומשחות שמסוגלים לפעול לשיפור מרקם העור ומיצוקו, אך עדיין לא נמצא קרם שיכול לחזק שריר. כדי לשפר את מראה הפנים ולגרום להם להיראות בריאים יותר, מומלץ לחזק את שרירי הפנים בעזרת עיסוי עצמי משולב בלחיצות.

הפנים כוללים 57 שרירים המחברים בין העור לעצמות ותפקידם הוא תמיכה. כאשר אלו נחלשים ומאבדים מגמישותם, תיווצר רפיסות של העור ונפילה - כתוצאה מכך העור יראה זקן ופחות מוצק.

השרירים פועלים כמשאבה שמזרימה את הדם פנימה והחוצה מעור הפנים. אם הם אינם במצב אופטימלי, זרימת הדם לא מספקת והתוצאה היא חוסר הזנה לעור שתבוא לידי ביטוי גם בחיוורון ובגוון מעט אפור.

כשמתחילים לאמן ולחזק את שרירי הפנים וכך מחזירים להם את גמישותם, גם שכבת העור מתחזקת ושבה במידה רבה למצבה הקודם. השיפור באספקת הדם מפחית ואף מעלים בעיות שהיו קשורות לעור. כמו כן, חשוב לזכור כי חיזוק השרירים בא בניגוד לכוח הכבידה שמושך את עור הפנים מטה וגורם לו להיראות נפול. תרגילי הפנים עובדים במישור הגופני והאנרגטי, תוך הבאת הגוף והתודעה להרמוניה ואיזון.
שיפור בתוך שבועות
ניתן להבחין בשיפור בצבע העור תוך שבועות בודדים, לעומת שיפור בעיצוב ובמיצוק שעלול לקחת זמן ממושך יותר. ההמלצה היא לבצע אימון באורך עשר דקות, פעמיים ביום, חמש פעמים בשבוע.

דוגמה לתרגיל פנים: המטרה - מיצוק הצוואר, הסנטר וקו הלסתות. מתאים להפחתת מראה של סנטר כפול. יש לבצע את התרגיל פעמיים ביום.

ישיבה זקופה על כיסא, סנטר מורם מעט. ירכיים מהודקות לישבן. לסגור את השפתיים ולחייך בחוזקה כך שהשיניים לא ייראו. ללפות יד אחת על בסיס הצוואר, מעל עצם הבריח. להסתכל לכיוון קודקוד הראש. למשוך את הראש אחורנית, תוך אחיזת היד. לספור עד שלוש ולשחרר - אז תחושו במתיחה חזקה בשרירי הסנטר והצוואר. יש לחזור על התרגיל 35 פעמים.

עיסוי עצמי בשילוב לחיצות

אימון זה משלב עיסוי ארומתרפי לפי סוג העור, יחד עם לחיצות קלות באמצעות האצבעות. הטיפול ההוליסטי בעור אורך כ-14 דקות בשיטה שנקראת אקופרשר. עיקרון הלחיצות לקוח מהפילוסופיה של הרפואה הסינית העתיקה, לפיה הצ'י, אנרגיית החיים, מסמל את הברק והאור שאנחנו רואים על הפנים.

הצ'י נע בגוף דרך תעלות וירטואליות המכונות מרידיאנים. כאשר הצ'י נחסם או זרימתו איננה תקינה, האיזון מופר ואז מופיעות מחלות שונות. באמצעות שיטת הלחיצות

בנקודות מסוימות בפנים, משתחררת החסימה ורמת הצ'י וזרימתו משתפרות.

דוגמה לתרגיל עם לחיצות ועיסוי עצמי: המטרה - שיפור עיצוב קו הלסת והקלה על המתח סביב הפה והלסת.

הניחו את כריות שתי האצבעות הקרויות אצבע, או האצבעות הקרויות אמה, מתחת לשפה התחתונה באמצע הסנטר. יש ללחוץ קלות במשך כדקה, ולאחר מכן להתחיל לעסות מנקודה זו בתנועות סיבוביות החוצה כלפי שתי הזוויות התחתונות של הלסת. לחזור על כך שלוש פעמים.

הכותבת היא נטורופתית ומנהלת פורום אינטגרטיבי לרפואת עור טבעית ואסתטיקה טבעית בדוקטורס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain