פרסומת

יום חמישי, 1 ביולי 2010

האם האוזניים והאף ממשיכים לגדול? | שאילתא


הטבעונית שאלה: שמתי לב שלזקנים יש אוזניים ואף גדולים יחסית. האם הסיבה לכך היא שכשמזדקנים האוזניים והאף ממשיכים לגדול בזמן ששאר הפרצוף מפסיק?
טבעונית יקרה,
מסתבר שרבים וטובים שמו ליבם לתופעה הנפוצה של זקנים המסתובבים בקרבנו עם אוזני-ענק ואפי-מכשפים. כטיבן של שאלות משונות, הדרך לתשובה רצופה בהרבה השערות ומעט הוכחות מדעיות.


ההשערה המרכזית היא שהסחוס, חלק ממה שמרכיב את האוזניים והאף שלנו, ממשיך לגדול לאורך כל חיינו, בניגוד לעצמות, שרירים וכו'. השערה זו אינה מנותקת לחלוטין מהמציאות, שכן דגי סחוס (דגים ששלדם עשוי מסחוס ולא מעצם), כגון כרישים, הם יצורים הממשיכים לגדול כל חייהם. אך בעוד שהדבר נכון לגבי דגים אלה, אין הוכחה להתנהגות דומה בסחוס האנושי. נהפוך הוא: אם הסחוס שלנו אכן היה ממשיך לגדול, בניגוד לשאר גופנו, הרי שהיינו מוצאים את עצמנו מסתובבים עם ברכיים, מרפקים וקרסולים נפוחים ומוגדלים….
כיום הנטייה היא לשלול את השערת הסחוס הגדל ולהאשים דווקא את העור. ידוע שכאשר אנחנו מזדקנים, העור שלנו מאבד הרבה מהגמישות שלו. אם כן, ייתכן שמה שאנחנו רואים כאוזניים גדולות או כאף ארוך, אינו אלא עור מידלדל הנכנע לחוקי הגרביטציה ומתארך כלפי מטה.


האם האוזניים והאף ממשיכים לגדול? | שאילתא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain