פרסומת

יום שני, 2 במאי 2011

העין השלישית: שוטרי ברזיל הופכים לסייבורגים @ HIX

מאת אורן דותן יום ראשון, 1 מאי, 2011

לקראת משחקי המונדיאל שיתקיימו בברזיל בשנת 2014, המשטרה הברזילאית תתחדש בשכלול מתקדם למלחמה בפשע (ולפגיעה בפרטיות בצורה סיטונאית) – משקפיים רובוטיים שיאפשרו לסרוק פרצופים באמצעות תוכנה ביומטרית, בזמן אמת, ולזהות טראבלמייקרים בקהל.

בניגוד למצלמה שסורקת את הקהל מעמדה נייחת, המערכת החדשה ניידת לחלוטין ומאפשרת צילום תמונות בזוויות מגוונות הרבה יותר. המטרה היא כמובן לאתר מחפשי צרות לפני שהן מתחילות, אבל בפועל מדובר בקטלוג של כל המבקרים והתושבים שמסתובבים בעיר באזור המשחקים.

המצלמה הקטנה שמותקנת על כל זוג משקפיים לוכדת 400 פרצופים בשנייה ושולחת את תמונותיהם למחשב מרכזי לעיבוד. במסד הנתונים של המשטרה סרוקים כ-13 מיליון פרצופים והמערכת יכולה להשוות מידע ביומטרי ב-46,000 נקודות בפרצוף. המשקפיים מתריעים מיידית למפעיל אם יש התאמה למישהו במאגר – פושעים מורשעים או אנשים בעלי עניין למשטרה. אם יש התאמה, איתות אדום מופיע על המרקע הקטן שמותקן על המשקפיים והשוטר מקבל מידע רב על כל אנשים שרק חולפים על פניו.

המשקפיים מתאימים לסריקת קהל במרחק של כחמישים מטרים, אבל ניתן לבצע שינויים כדי שיתאימו לאירועים גדולים ולזהות פרצופים גם עד מרחק מדהים של כמעט 20 קילומטרים. בכירי משטרה מריו וסאו-פאולו, שתי הערים הגדולות בברזיל שגם יארחו חלק מהמשחקים, קיבלו את המתקן להתנסות, והוא ייבחן בקרוב במשחקי כדורגל ובהופעות גדולות במדינה.

"זה מאוד דיסקרטי כי לא צריך לדבר עם אף אחד חשוד", מסביר בלהט רב-סרן ליאנדרו פבאני אגוסטיני ממשטרת סאו-פאולו. "המחשב משיג לי בעצמו את התעודות בלי לבקש. לעין הבלתי-מזוינת שני אנשים יכולים להיראות זהים אבל כשמשווים 46 אלף נקודות בפנים, הממצאים מאוד חד משמעיים".

התרגשות נרשמה בקרב השוטרים, שמתכננים כבר להשתמש במתקן לפיקוח על נמלי תעופה, תחנות הסעה, אירועי ספורט ואירועי תרבות גדולים. "אפשר להזין למערכת תמונה, גם באיכות גרועה, של מישהו שהיה מעורב בקטטה והוא יצוץ במערכת בכל משחק עתידי", סיכם קצין המשטרה.

מקור


העין השלישית: שוטרי ברזיל הופכים לסייבורגים @ HIX

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain