פרסומת

יום ראשון, 15 במאי 2011

כיצד לגדל ילד שאינו מציק ומאיים - חדשות אפוק טיימס מדע

כיצד לגדל ילד שאינו מציק ומאיים

מחקר חדש מראה שהסבירות שילד יתפתח לבריון פוחתת ככל שהוריו מעורבים יותר בחייו

09/05/2011דליה הרפז - אפוק טיימס

כששומעים על ילדים המציקים, מאיימים ומכים ילדים אחרים, הורים רבים חושבים מה הם יכולים לעשות כדי להגן על ילדיהם. ד"ר ראשמי שטגירי (Rashmi Shetgiri) מהמרכז הרפואי לילדים באוניברסיטת טקסס שבדאלאס סבור שהשאלה הנכונה שהורים צריכים לשאול את עצמם היא כיצד הם יכולים למנוע מילדיהם להפוך לבריוניםכלפי ילדים אחרים.

המחקר שהוביל ד"ר שטגירי הוצג בימים אלה בכינוס השנתי של האגודה האקדמית הפדיאטרית בדנבר ומראה כי להורים תפקיד מכריע בהעצמת או בהפחתת הסיכון שבנם או בתם יהפכו לבריונים המציקים לילדים אחרים ומפחידים אותם.

צוות החוקרים בחן את שכיחותה של תופעת הילדים הבריונים בעזרת קבוצת הורים שהשתתפה בסקר לאורך השנים 2007-2003. החוקרים בדקו גם מהם הגורמים המגבירים את הסיכון שילד יתנהג כבריון כלפי ילדים אחרים, ואילו גורמים מפחיתים אותו.

תוצאות הסקר מראות שבשנת 2003, 23 אחוז מהילדים התנהגו כבריונים, וזאת בהשוואה ל-35 אחוז בשנת 2007. במחקר נצפה שכמה מהגורמים המגבירים את הסבירות שילד יהפוך לבריון נשארו בשנים האלה ללא שינוי בקרב הורים לילדים בריונים.

החוקרים מצאו למשל שקיים סיכוי גדול יותר שילד יתנהג כבריון אם הוריו חשים כלפיו כעס או מרגישים שהוא מטריד אותם יתר על המידה. כמו כן הסיכון גבוה יותר בקרב ילדים הסובלים מבעיות התנהגותיות, התפתחותיות או רגשיות. סיכוי גבוה התקיים גם במשפחות שבהן האם דיווחה שבריאותה הנפשית אינה במיטבה.

למעשה, אחד מכל חמישה בריונים צעירים סובל מבעיות התנהגותיות, התפתחותיות או רגשיות – יחס הגדול פי שלושה מזה השורר בקרב ילדים שאינם בריונים.


לשיחות עם ההורים תרומה משמעותית לכך שהילד לא יתפתח לבריון
מנגד, מציין ד"ר שטגירי, במשפחות שבהן ההורים נוהגים לשוחח עם ילדיהם, לחלוק עמם את דעותיהם ולהכיר את מרבית חבריהם של הילדים, הודגמו סיכויים מופחתים שהילד יתפתח לבריון. ד"ר שטגירי מציע לעזור להורים לחזק את הגורמים החיוביים ולהפחית את גורמי הסיכון. כפי שהוא מציע, מוטב שהורים יבלו זמן רב יותר בשיחות עם ילדיהם ובהכרת חבריהם.

כמו כן הוא מציע להורים "למצוא דרכים יעילות לתעל כל רגש של כעס כלפי הילד, והם יכולים להיעזר בעובדי רווחה כדי להבטיח שתטופל כל בעיה התנהגותית או רגשית שלהם כלפי הילד, כמו גם בריאותם הנפשית [של ההורים עצמם]".

תגיות: בריונים, חינוך, התנהגות, הורים

תגובה 1:

המלצות נוספות מאת: outbrain