פרסומת

יום שלישי, 31 במאי 2011

הדרך למעלה רצופה בתקשורת חיובית

קטע מתוך מאמר מצוין לגבי חינוך ילדים ושימוש בתקשורת חיובית כדי להביא להצלחתם בחיים:

...

כשאנו משוחחים עם ילדינו ננסה לבטא את עצמנו במילים חיוביות. נוכל לעשות זאת אפילו כשאנחנו מענישים את ילדינו.

לדוגמא, במקום לומר: "אני לא מאמין/ה לך! אתה כל הזמן רב עם אחותך!" נסו: "אני יודע/ת שאתה יכול להסתדר הרבה יותר טוב עם אחותך!"

במקום: "בחיים שלי לא ראיתי כזה בלגן! החדר שלך ממש סדום ועמורה!" נסו: "אתה יכול להיות יותר מסודר ונקי. צריך לסדר את החדר שלך".

בסופו של שיעור הנחיית הורים בנושא תקשורת חיובית שמסרתי, ניגשה אליי דניאלה, אם לשלושה. "הבנתי משהו היום. בשנים האחרונות אני קוראת לבן השש שלי 'מסורבל'. הוא מתעורר בבוקר ולוקח לו שעות להתארגן. אני מתביישת לספר לך שאפילו כיניתי אותו 'צב'. היום החלטתי לעשות שינוי, ואני מתכוונת לנסות להשתמש במילים חיוביות."

אחרי השיעור הבא, דניאלה אמרה שהיא לא יכולה להאמין לתמורה שחלה בבנה, בעקבות שינוי הגישה שלה. במקום לגרור את הרגליים, הוא זה שמנסה להגיע למטבח ראשון בבוקר. לילה אחד, לפני שהוא נכנס למיטה, הוא נתן לאמא שלו נשיקה ולחש לה באוזן, "אמא, תודה שאת לא קוראת לי יותר צב".

...

למאמר המלא מאתר Aish.com: הדרך למעלה רצופה בתקשורת חיובית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain