פרסומת

יום שלישי, 18 בינואר 2011

ynet המחשב שעונה על שאלות יחסל אותנו - מחשבים

המחשב שעונה על שאלות יחסל אותנו

פורסם: 17.01.11, 19:28

"(שעשועון הטריוויה) ג'פרדי הוא כר המחקר המושלם לוואטסון, מערכת המחשוב של IBM שיכול להבין את השפה האנושית המסובכת ולענות בתשובות מדויקות על שאלות" (מתוך האתר של מחשב העל ווטסון של IBM).

ווטסון הולך להתחרות בתוכנית של ג'פרדי מול המתמודדים האנושיים הטובים ביותר שהתוכנית הוציאה. הפרס: מיליון דולר. השבוע השלושה קיימו משחק אימוןלקראת הדבר האמיתי. על פי הדיווחים, ווטסון, שמבוסס על לינוקס, לא מתחבר לאינטרנט אלא סומך על הזכרון שלו והיכולות הסמנטיות שלו לנתח את השאלה. עניין קשה גם ככה מאחר שבג'פרדי השאלה מנוסחת כתשובה, והתשובה כשאלה. רגע, מה? צפו במשחק ההדגמה ותבינו.


http://www.youtube.com/watch?v=12rNbGf2Wwo&feature=player_embedded

כן, זה מצחיק שבין שני המתמודדים ניצב מסך ענק, כמו באולפן "היום שהיה" בערוץ 10. וכן, זה מצחיק מחשב אומר "בחורות מתות עלי" בקול מסונתז ורציני, ומחכה שישאלו אותו שאלה, ומעניין לראות את תהליך המחשב שלו וההסתברויות שהוא מחשב. אבל זה גם מדאיג שמחשבים נהיים כל כך חכמים ועצמאיים, למרות שהמטרה היא עולם חכם יותר. יש רובוט שמשחק בשעשועון טריוויה ולכולם זה נראה בסדר. ברור שהאסוסציה הראשונה היא ל-HAL מאודיסאה בחלל של סטנלי קובריק ולסצינת הכיבוי קורעת הלב.

...

יותר משאנחנו צריכים לפחד ולתהות על סימני השאלה הללו, אנחנו צריכים לדאוג מכך שלווטסון יש תשובה לכולם. הוא פשוט יכה בזמזם שלו. או בכולנו - מה שיבוא קודם.


לכתבה המלאה:
ynet המחשב שעונה על שאלות יחסל אותנו - מחשבים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain