פרסומת

יום שני, 24 בינואר 2011

ifeel - לא סתם עושים רוח - טורבינת רוח ניידת ליצירת חשמל, הנייר המחיק, אופניים סולריות

לא סתם עושים רוח

מכונה שממחזרת נייר באופן מיוחד במינו, טורבינת רוח ניידת ליצירת חשמל ומסע של עשרת אלפים קילומטרים על אופניים מיוחדים במינם. חדשות אקולוגיות מרחבי העולם

כנרת יפרח | גליליאו צעיר
23/01/2011


מתחממים ברוח

עכשיו זה כבר עניין אישי: הומצאה טוּרְבִּינַת רוּחַ קטנה וניידת, שהיא מֵעֵין מפעל חשמל קטן נייד שאפשר להשתמש בו לבישול ולחימום. הטורבינה מיועדת בעיקר לתושבי אזורים מדבריים שהלילות בהם קרים במיוחד, או אזורים עַרְבָתִיִּים ששורר בהם קור עז (למשל ערבות מונגוליה). באזורים אלה התושבים כורתים את מעט העצים והצמחים שיש סביבם כדי להבעירם, ומאחר שממילא יש שם מעט מאוד צמחייה, הפגיעה בטבע קשה במיוחד.

טורבינת הרוח האישית פועלת כמו טורבינות הרוח הגדולות המוכרות לנו, אלא שהיא קטנה יחסית ונישאת, ומותקנים עליה תנור חימום וכִּירָה לבישול. כשהטורבינה מסתובבת ברוח מְיוּצָר חשמל, ובעזרתו הכירה והתנור מתחילים לעבוד. כמובן, אם רוצים לשים את תחתית המִתְקָן בתוך הבית יש לְנַקֵּב לשם כך חור בתקרה או ביריעת האוהל, כדי שהטורבינה תהיה מעל לגג והכירה והתנור יהיו בִּפְנִים.

נייר ממוחזר זה לא מה שחשבתם

מִחזור הנייר עולה מַדְרֵגָה: לא עוד הפרדת נייר מהפסולת והשלכתו לפח הכחול, לא עוד כתיבה על הצד השני, וכמובן לא עוד קניית ניירות מדפסת חדשים ויקרים. זה עתה הומצאה מערכת אֶלֶקְטְרוֹמַגְנֵטִית שיכולה להשיב את הגלגל לאחור ולמחוק מהנייר את כל מה שנכתב עליו בכל צבע.


לטייל בעולם על אופניים סולריים

כרגע נוצר האבטיפוס של המְכוֹנָה הזו, אבל כשהוא יעבור לייצור מסחרי הוא יעבוד כך: מכניסים אל המוחק האלקטרומגנטי את הדף המשומש, סוגרים היטב ומחכים. המוחק הגאוני פולט קרינה אלקטרומגנטית בארבעה אורכי גל שונים, וזו שוברת את הקשרים בין הפִּיגְמֶנְטִים (מרכיבי הצבע), וכך מוחקת את כל הצבעים. עכשיו הנייר שוב עומד לשירותכם, לָבָן כביום הִיוָולְדוֹ.

פְלוֹרִיאָן בֶּיְילִי הצרפתי אוהב לרכוב על אופניים. אוהב מאוד. למעשה, הוא כל כך אוהב את זה, עד שהוא יצא מצָרְפַת למסע של עשרת אלפים קילומטרים עד טוֹקְיוֹ שביפן, והכול על האופניים שלו. בדרך עבר עוד עשר מדינות – איטליה, סלובניה, קרואטיה, סרביה, רומניה, אוקראינה, רוסיה, קזחסטן, קירגיזסטן וסין – וחצה מדבריות שוממים, הרים אימתניים וערים סוֹאֲנוֹת. המסע לקח לו ארבעה חודשים, אבל ביילי אומר שהדרך הייתה לוקחת הרבה יותר זמן אילו לאופניים שלו לא היה מחובר מנוע סוֹלָרִי.

כי האופניים של ביילי אינם רגילים. לחלקם האחורי מחוברים שני לוחות סולריים, ואלה מטעינים שתי סוללות לִיתְיוּם שמפעילות מנוע חשמלי קטן. המנוע עוזר למְדַווֵשׁ, כך שכל סיבוב של הדוושות מניע אותו לכברת דרך ארוכה הרבה יותר. ביילי מספר שבכל מקום שהגיע אליו כולם התרגשו מהאופניים שלו, ושאפילו שהוא לא דובר סינית או רוסית, כולם הבינו איך זה עובד. עכשיו הוא מכין סרט על המסע שעבר ומתחיל לתכנן מֵרוֹץ של אופניים סולריים מצרפת לכל מיני יעדים בעולם.

הכתבה המלאה התפרסמה במגזין גליליאו צעיר, דצמבר 2010

תגובה 1:

  1. ואו אילו המצאות מדהימות יש בתחוםץ חבל שממשלת ישראל לא מעניין אותה דבר חוץ ממיליון החברים בה. מזג אוויר ישראל הוא אידיאלי לכל הפתרונות החלופיים.

    השבמחק

המלצות נוספות מאת: outbrain