פרסומת

יום ראשון, 16 בינואר 2011

יום רע: איך להעלות לעצמנו את מצב הרוח?Money

אני מניח שכל אחד מכם חווה ימים לא מוצלחים – כאשר אין מצב רוח – עד כדי בכי, כאשר הכול נופל מהידיים, העבודה לא מסתדרת – דיכאון של ממש. מה אנחנו עושים במקרים כאלה? נכון: משתדלים לשמח את עצמנו, להעלות את מצב הרוח. ו... קונים לעצמנו משהו – משהו נחמד שעוזר להפסיק לחשוב על דברים עצובים ומשעשע אותנו.



האם מישהו אי פעם חשב על כך שזוהי למעשה צורה נוספת של תלות בשופינג? הרי ברגע שמשהו לא מסתדר אצלנו, אנחנו רצים לחנות וקונים פרס מעודד. לא כדאי לעשות את זה – הרי אנחנו מתאמצים כל כך קשה להיות חסכניים ולבזבז את הכסף בצורה חכמה – בלי קיצוניות מיותרת. כמובן, גם קניית דברים נחמדים היא חלק חשוב מהחיים שלנו, אבל אסור לנו לבזבז כסף בכל הזדמנות אפשרית!


אז איך להעלות לעצמנו את מצב הרוח מבלי לבזבז את החסכונות או את הכסף שמיועד להפקדה רק כי יש לנו יום רע? ישנו מוצא: תתחילו לזכור, אילו פעילויות משמחות אתכם ומעלות לכם את מצב הרוח מבלי רכישות חסרות טעם. וברגע שמצב הרוח שלכם נהיה רע, תתחילו לעסוק במשהו מהנה – והחיים יהיו יפים שוב.


אז מה יכול להעלות לכם את מצב הרוח? ראשית כל, אפשר לצאת לריצה בפארק או להדליק מוזיקה אהובה (אבל היא חייבת להיות שמחה) ולרקוד מכל הלב. מאמץ פיזי גורם בצורה יוצאת מן הכלל להפסיק לחשוב על דברים רעים, והריקוד תורם לשיפור מצב הרוח.


שנית, אם יש לכם ילדים, אפשר לשחק איתם או לקרוא להם ספר. ילדים קטנים עדיין לא מכירים בעיות והם כמעט אף פעם אינם עצובים –כך תוכלו למלא מחדש את מצבורי העליזות והשמחה כתוצאה מהבילוי איתם. כמו כן, ספרי ילדים יכולים להיות משעשעים ביותר.


שלישית, אני בטוח שיש לכם תמונות אהובות, וכאשר אתם מסתכלים עליהן קשה לכם שלא לחייך. תסתכלו עליהן – ומצב הרוח שלכם ישתפר. איך אפשר להישאר עצובים, אם בחיים שלכם היו רגעים כל כך נעימים וחשובים! תחוו אותם מחדש.


רביעית, אני מציע לכם לעסוק במדיטציה. כל אחד יכול לחשוב על שיטת מדיטציה שהכי מתאימה לו: לא לחשוב על כלום, להאזין למוזיקת הרפיה נעימה או להיזכר ברגעים היפים ביותר בחיים. זה בטוח ישפר את מצב הרוח, נכון?


חמישית, כאשר עצוב לכם או רע לכם, אפשר ליזום שיחת נפש או סתם לקשקש עם חבר או בן משפחה, אחד מהאנשים היקרים לכם ביותר. שיחה עם אדם שחשוב לכם לא יכולה שלא לשמח אתכם.


שישית, אני יכול להמליץ על קריאת ספר או כתב עת אהוב, או צפייה בסרט טוב. בשביל זה כדאי לשמור בהישג יד את הספר שהתוכן שלו הוא זה שמשמח אתכם במיוחד, ובמחשב או על דיסק – את הסרט הטוב ביותר, אותו אתם מוכנים לראות שוב ושוב.


שביעית, קיימת האפשרות של ניקיון הבית: מפעולה שגרתית זה יכול להפוך לעיסוק מהנה ביותר – אם תגיעו, לדוגמא, לארון או למגירה אליהם לא הצלחתם להגיע כבר מלא זמן. אני בטוח שתמצאו שם משהו מעניין מאוד עליו שכחתם לפני זמן רב.


לבסוף, עצה אחרונה: אל תאפשרו לבעיות שלכם להרוס לכם את החיים. אם אתם עוברים תקופה קשה, אל תהיו עצובים, תשתדלו להיות אופטימיים. הרי כפי שאתם יודעים, החיים שלנו הם זברה, וזה אומר שאחרי הפס השחור יגיע פס לבן במהרה – ושוב הכול יהיה בסדר!

אלי שביט - מנהל ומייסד הפרוייקט
www.shavit.us



Money

תגובה 1:

המלצות נוספות מאת: outbrain