פרסומת

יום שני, 31 בינואר 2011

מאות ציפורים נוספות מתות בארה"ב, הפעם משרד החקלאות לקח אחריות - וואלה! חדשות

מאת: מערכת וואלה! חדשות

יום שישי, 21 בינואר 2011, 8:41


בפעם השלישית בתוך חודש, נמצאו מאות ציפורים מתות בארה"ב. בניגוד למקרים הקודמים, הפעם יש לבעלי הכנף את מי להאשים: משרד החקלאות הודיע שהרעיל אותן

200 ציפורי זרזיר נמצאו מתות השבוע בינקטון שבדרום דקוטה. להבדיל ממקרים דומים שאירעו באחרונה בארצות הברית, הפעם הסיבה ברורה: משרד החקלאות האמריקאי הרעיל אותם. ריקי וודס, מומחה במשרד, הסביר אמש (חמישי) כי בתקופה האחרונה כמות גדולה של זרזירים גרמה לנזק רב למרעי בקר: הציפורים אכלו את מזון הפרות, והותירו אחריהן את צרכיהן. משרד החקלאות החליט לעשות מעשה - ופרש במקום רעל מסוג DRC 1339.
וודס מדגיש כי "עבורנו, אמצעים קטלניים הם תמיד מוצא אחרון", אבל מוסיף כי "עשינו את מה שהיינו חייבים לעשות". לדבריו, הרעל הינו ממוקד ולא אמור לפגוע בבעלי חיים אחרים שעשויים לאכול את הציפורים המתות. וודס אמר עוד כי מרבית הציפורים המדוברות מתו בסמוך למרעה, ואולם 200 מהן היו חזקות מהצפוי והגיעו עד לדרום דקוטה הסמוכה, שם נפלו מן השמיים, לתדהמתם של התושבים המקומיים.

בתקופה האחרונה תועדו בארצות הברית מספר מקרי מוות המוניים של ציפורים, להם לא נמצא הסבר על ידי הרשויות. בראשית החודש התגלו כ-5,000 ציפורים מתות סביב העיירה ביבי במדינת ארקנסו. אז הסבירו הרשויות כי יתכן ומדובר ב"בהלה" של הציפורים מפני חגיגות השנה החדשה.
שלושה ימים לאחר מכן התגלו גוויות של מאות ציפורים נוספות במדינת לואיזיאנה השכנה. למרבה התדהמה, היה מדובר באותו מין של ציפורים שמתו בארקנסו - שחרורים אדומי כנפיים. גם אז לרשויות לא היה הסבר חד משמעי, וכעת נותר רק לתהות האם גם במקרים אלה היו אלה אנשי משרד החקלאות שבחרו לסייע בתהליך הברירה הטבעית.

מאות ציפורים נוספות מתות בארה"ב, הפעם משרד החקלאות לקח אחריות - וואלה! חדשות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain