פרסומת

יום שלישי, 24 במרץ 2009

מדענים: קשר בין בשר אדום לסכנת מוות

מדענים הגיעו למסקנות חדשות בקשר לאכילת בשר אדום בכמות גדולה וכן אכילת בשר מעובד. לטענתם אכילת כמות גדולה של בשר אדום וכן בשר מעובד פוגעת בבריאות. כך מדווח ברשת BBC.

לטענת החוקרים אכלני בשר גדולים הם בעלי סיכון מוגבר למות מכל הסיבות בתקופה של 10 שנים. בניגוד להם, אכלני עוף בכמויות היו בעלי סיכון קטן יותר למות מכל הסיבות באותה התקופה.

המחקר האמריקאי, המופיע בעיתון המדעי לרפואה פנימית, בוסס על בדיקת 500,000 אנשים.

החוקרים, ממכון הסרטן הלאומי של ארצות הברית, מצאו כי האנשים שחלק נכבד מן הדיאטה שלהם כללה בשר אדום או מעובד היו בעלי סיכוי כללי מוגבר למוות, ובאופן ספציפי- סיכון מוגבר למוות מסרטן וממחלות לב, לעומת אנשים שאכלו פחות בשר.

האנשים שאכלו את כמות הבשר הגדולה ביותר אכלו כמות של 160 גרם בשר אדום או מעובד ליום. אילו שאכלו הכי פחות קיבלו רק 25 גרמים של בשר.

החוקרים חישבו ש-11% ממקרי המוות אצל הגברים, ו-16% ממקרי המוות אצל הנשים, היו עשויים להימנע אם אנשים היו מפחיתים את צריכת הבשר האדום שלהם לרמה של האנשים בקבוצת הסיכון הנמוכה ביותר.

החוקרים טענו כי רכיבים הגורמים לסוגי סרטן שונים נוצרים בעת תהליך בישול הבשר בטמפרטורה גבוהה.

בשר הוא מקור נכבד לשומן רווי, שכבר הוכח קשר בינו לבין סרטן השד וסרטנים שונים. בנוסף, כבר הוכח שצריכה מועטה של בשר מקטינה את גורמי הסיכון למחלות לב, כולל רמות לחץ דם וכולסטרול.

המחקר האחרון מתווסף למספר מחקרים גדול המקשרים בין צריכת בשר אדום ומעובד לעלייה בתחלואה.

מחקר בריטי שנערך לאחרונה מצא כי 1 מכל 10 אנשים מנסים לקצץ בצריכת הבשר האדום והמעובד עושה זאת בגלל דיווחים קודמים המקשרים את הצריכה הזו לסרטן.

ד"ר בארי פופקין, מאוניברסיטת צפון קרוליינה, ציין כי ישנם כמה יתרונות לאכילת בשר אדום, "אבל", הוא הוסיף, "ישנו צורך בהפחתה משמעותית בצריכת הבשר באופן כללי, והפחתה משמעותית יותר בצריכת הבשר המעובד וכן מוצרים נוספים מן החי המכילים מלחים רבים ועוברים תהליכי עיבוד, וכן הפחתה משמעותית בצריכת שומנים רוויים".

ד"ר מארק וואלקוויסט, מומחה נטורופט מאוניברסיטת מונש באוסטרליה, אמר כי אכילת כמויות קטנות של בשר אדום - בערך 30 גרם ליום- מספק מקור טוב לערכים תזונתיים. "בשר טרי בכמויות הללו יביא לגוף יותר תועלת מאשר נזק".

אד יאנג, מקרן המחקר לסרטן בבריטניה, אמר כי ישנם שני מחקרים שנעשו לאחרונה ומקשרים אכילת בשר אדום ומעובד בכמות גדולה - לסרטן. "אף אחד לא מבקש מאנשים להתנזר לחלוטין מהמבורגר, אבל מחקרים רבים מראים לנו כי קיצוץ במאכלים כאלו עשוי להוריד את הסיכוי למוות מסרטן וממחלות אחרות".

ערוץ 7

פרטי המחקר

תגים של Technorati:‏ ,,

תגובה 1:

המלצות נוספות מאת: outbrain