פרסומת

יום ראשון, 15 במרץ 2009

גרמניה: מדען שמת לפני 450 שנה קיבל קנס מרשות השידור

 

חשבתם שהבירוקרטיה הישראלית היא עניין מסובך? חכו שתשמעו את הסיפור הבא. אדם רייס, מתמטיקאי גרמני שהלך לעולמו לפני 450 שנה, קיבל השבוע מכתב, המודיע לו כי הוא חייב לשלם קנס בגין פיגור תשלומים ל-FEZ, רשות השידור הממלכתית של גרמניה.

חשבונות צריך לשלם, גם מתת לפני 450 שנה

חשבונות צריך לשלם, גם מתת לפני 450 שנה
צילום : flickr, Begie Alert

המכתב, כך מסתבר, נשלח לביתו האחרון של רייס, אותו הוא רכש בשנת 1525. 400 שנה לאחר מכן הפך הבית למכון מחקר הנושא את שמו, אבל הרשויות לא התרגשו. "קיבלנו מכתב שהיה ממוען למר אדם רייס, עם דרישה לשלם את אגרת הטלוויזיה והרדיו", סיפרה ביום רביעי מנהלת המכון אנגרט מונץ'.
מונץ' המופתעת שלחה מכתב לרשות השידור הגרמנית, בו הסבירה כי נפלה טעות, כיוון שרייס מת בשנת 1559, כמה מאות שנים לפני המצאת הטלוויזיה ורדיו, אך הבירוקרטים כנראה לא התרשמו. זמן קצר לאחר מכן התקבל במכון מכתב נוסף, המזכיר ל"מר אדם רייס" כי עליו לשלם את החשבונות.
המקרה נשמע אמנם הזוי, אבל מסתבר כי לא מדובר בפדיחה הראשונה של FEZ. בשנה שעברה שלחה רשות השידור הגרמנית מכתב למשורר, המחזאי והפילוסוף פרידריך שילר, שהלך לעולמו ב-1805. במכתב, איך לא, נדרש שילר להצהיר על כמות מכשירי הטלוויזיה והרדיו בביתו ולשלם קנס בגין אי-תשלום חשבונות. (רויטרס)

מקור: נענע 10 : תאמינו או לא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain