פרסומת

יום רביעי, 23 במאי 2012

ynet יום י-ם: 45 עובדות לציון 45 שנים לאיחוד העיר - תיירות

כמה אנשים חיים בישראל ששמם "ירושלים"; מהו שמו של בית הקברות העתיק בעולם; ואיזה ראש ממשלה רצה להפיל את חומות העיר - 45 עובדות שלא ידעתם על בירת ישראל

את הכתבה המלאה ניתן לקרוא ב-ynet יום י-ם: 45 עובדות לציון 45 שנים לאיחוד העיר - תיירות.

להלן כמה עובדות מרתקות שכל אחד ואחת צריכים לדעת...

במדינת ישראל חיים כיום 80 אנשים ששמם הפרטי הוא ירושלים.

ירושלים נכבשה מאז ימי דוד ועד לימינו 40 פעם. 39 מתוכם נכבשה מכיוון צפון ורק פעם אחת מכיוון מזרח - במלחמת ששת הימים בשנת 1967. 

בבית הקברות הבריטי (הצבאי) שעל הר הצופים ישנה מצבה שעליה כתוב שמו של החייל וויליאם שייקספיר. בבית הקברות המקביל שנמצא בעיר רמלה, לעומת זאת, קבור חייל בריטי אחר שמצא את מותו בחברון בשנת 1939 ושמו הארי פּוֹטר.

בית הקברות היהודי שבהר הזיתים הנו בית הקברות היהודי העתיק בעולם. הוא גם נחשב לבית הקברות העתיק בעולם שעדיין קוברים בו גם כיום. מי שקבור בהר הזיתים, רגליו פונות מערבה אל הר הבית, וזאת על מנת שכשיבוא המשיח במהרה בימינו, יוכלו ישר לעלות אל בית המקדש.

החצר האחורית של ירושלים, מדבר יהודה, הנו המדבר הקטן ביותר בעולם. 

במנהרת הכותל (המערבי) נמצאת אחת האבנים הכבדות במזרח התיכון - 570 טונות.

בשנת 1912 הוגשה הצעה רעיונית על פיה יועתק משכן האפיפיור מרומא לירושלים.

דגם מנורת המקדש הגדולה, המוצבת בירידה אל רחבת הכותל ברובע היהודי, עשוייה מזהב טהור בשווי 4 מיליון דולר וכן ממתכת. הסיבה לשימוש במתכת הנוספת לזהב הנה גודלה של המנורה אשר אינו מאפשר שימוש בזהב בלבד שכן זהב הנו מתכת גמישה וקני המנורה נטו להתעקם בשל המשקל.

מוזיאון ישראל הנו המוזיאון הגדול במזרח התיכון ואחד מעשרת המוזיאונים הגדולים בעולם - ישנם בו כחצי מיליון מוצגים!

ניל ארמסטרונג, האדם הראשון על הירח, ביקר בתחילת שנות ה-70 בחפירות הכותל (מרכז דווידסון) ואמר, שיותר מרגש אותו כנוצרי לדרוך על מדרגות הר הבית עליהן דרך ישוע לפני 2000 שנים מאשר לדרוך על הירח.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain