פרסומת

יום שני, 11 באפריל 2011

חדשות - בעולם nrg - פיתוח חדש: פרות מפיקות חלב אם


מדענים סינים יצרו באמצעות טכנולוגיית שיבוט עדר פרות שמפיקות חלב בעל מאפיינים אנושיים. בקרוב על מדפי הסופרמרקט הקרוב לבית?

nrg מעריב | 3/4/2011 13:29
תגיות: חלב אם, פרה,

מדענים בסין הצליחו לגדל 300 פרות שהותאמו גנטית ליצירת חלב בעל מאפיינים דומים לחלב אם, שבעתיד עשוי להימכר בחנויות – כך דיווח היום (א') העיתון סאנדיי טלגרף.


על פי הדיווח, המדענים השתמשו בטכנולוגיה של שיבוט כדי להכניס גנים אנושיים לתוך הדנ"א של פרות משק מסוג הולשטיין, ולאחר מכן הושתלו העוברים המותאמים גנטית בתוך הפרות כדי שיולידו את העדר עם החלבונים האנושיים.

במאמר שפרסמו, טענו החוקרים כי הם הצליחו ליצור פרות שמפיקות חלב שמכיל פרוטאין בשם ליזוזים, שנמצא בחלב אם אנושי ומגן על תינוקות מזיהומים. כמו כן נוצרו פרות שמפיקות חלבון בשם לקטופרין שמחזק את מערכת החיסון וחלבון אנושי נוסף שנקרא אלפא-לקטלבומין.

המדענים הביע תקווה כי יוכלו להפוך את החלב החדש לתחליף עבור הפורמולות וחלב האם המקורי. "לחלב הזה יש טעם חזק יותר מאשר חלב נורמלי", אמר פרופ' נינג לי, מנהל המעבדות של ארגו-ביוטכנולוגיה באוניברסיטה החקלאית של סין שהוביל את הפרויקט. 

"אנחנו מתכוונים להפוך חלק מהמחקר בתחום הזה למסחרי בשלוש השנים הבאות", הוסיף המדען הבכיר. "יהיה צורך בעשר שנים

או יותר עבור הכנסת 'חלב כמו אנושי' לתוך הכוס של הצרכן". או
לם מבקרי הטכנולוגיה ופעילי זכויות בעלי החיים הגיבו בזעם למחקר החדש. דוברת מטעם הרשות להגנת החי אמרה כי בארגון מודאגים ביותר לגבי האופן שבו נוצרו הפרות. "צאצאים של חיות משובטות סובלות מבעיות בריאות ורווחה", אמרה. "למה אנחנו צריכים את החלב הזה, מה זה נותן לנו שאין לנו כבר".

למאמר המלא:
חדשות - בעולם nrg - פיתוח חדש: פרות מפיקות חלב אם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain