פרסומת

יום רביעי, 20 באפריל 2011

Career Tips For Geeks: כנגד ארבעה מרואיינים דיברה התורה...

כל מי שראיין ה-ר-ב-ה מועמדים במסגרת תפקידיו יודע שכמו שיש סוגים רבים ושונים של מראיינים, כך יש מגוון גדול של מרואיינים. אבל, בתוך כל המגוון הזה ניתן "לתת סימנים" למספר טיפוסים שמראיינים קצת פחות שמחים לפגוש בראיון.

...


כנגד ארבעה בנים (או בנות, אנחנו הרי פמיניסטים) דיברה התורה:

1. חכם- אין ספק שלחכם יש הרבה ניסיון. ניסיון מקצועי, ניסיון ניהולי וגם ניסיון חיים. הוא בד"כ מרואיין שגם ראיין לא מעט מועמדים בעצמו וברור שיש לו ביטחון עצמי.

איך תזהו אותו? בד"כ במהלך הראיון תזכו לקבל ממנו ציונים על רמת השאלות ששאלתם, כמו למשל: "או! זו שאלה מצויינת!". במקרים קיצוניים זהו מועמד שתוך כדי הראיון ינסה להשתלט על מהלך העניינים ולהוביל אותו בעצמו...

טיפ למתראיינים: להיות חכם ומנוסה זה מצויין, אך בראיון חשוב לתת למראיין להוביל, לקבוע את מהלך העניינים ולהחליט מה חשוב יותר או פחות.


2. תם- התם הוא מועמד חביב ונחמד. לפעמים יותר מידי נחמד. לעיתים הוא שוכח שזה ראיון עבודה ולא מפגש חברי והוא מנסה להתחבב על המראין באמצעות חוש ההומור שלו.

איך תזהו אותו? נו טוב, זה פשוט מאוד, במהלך הראיון כבר תרגישו לבד. לפעמים תהיה זאת רק הלצה אחת או שתיים, אבל לפעמים הראיון יהפוך למופע סטאנד אפ בזעיר אנפין.

טיפ למתראיינים: אני לא טוענת שמידי פעם חוש הומור בראיון, כשהוא במידה ובמקום יכול מאוד להועיל, להוריד את רמת המתח והקרירות, לשבור דיסטנס ולמצוא חן. ובאמת לפעמים בראיון פשוט "מרימים לכם להנחתה" ואז מאוד, מאוד מפתה לענות בשנינות מבודחת או לספר בדיחה, אבל, צריך לזכור שלא לכולנו יש את אותו חוש ההומור. לא כולם יראו בעין יפה את ניסיון ההתבדחות במעמד הראיון ...אתם עלולים לשלם במחיר הראיון כולו. אז, האם זה שווה את הסיכון? ...


3. רשע- ...מועמד בעל בעיה קטנה של attitude (גישה).

למה הכוונה? לכל מיני סימנים שמאוד בקלות מבהירים למראיין שמדובר בעובד בעל גישה בעייתית בנושא מסויים, מישהו שמתוך התשובות עולה בבירור שהוא אדם שקשה לניהול, high maintenance, אולי אפילו אדם שלא כל כך נעים לשהות במחיצתו. ...

טיפ למתראיינים: גם אם אתם מקצוענים בתחומכם זה לא יספיק בכדי לעבור ראיון בהצלחה. ... מי ירצה לעבוד במחיצת אדם שקשה לנו להתחבר אליו? בראיון אסור לשכוח להיות מודעים לרושם האישי שאנחנו יוצרים.


4. זה שאיננו יודע לשאול- זהו המועמד שכבר יודע ה-כ-ל!

איך נזהה אותו? בקלות. לעיתים הוא באמת מנוסה ומקצועי ומומחה בתחומו, הבעיה היא שהוא מרגיש שהוא כבר יודע את כל מה שצריך. הוא לא מרגיש צורך לשאול שאלות. הוא מניח הנחות ולעיתים, רחמנא לצלן, מביע את עמדתו בנוגע לאופן בו הדברים מתנהלים בארגון, מה נעשה נכון ומה לא ואיך עדיף. מבלי להכיר את כל העובדות, הוא כבר מציע הצעות יעול...

טיפ למתראיינים: גם אם אתם בטוחים שבחברה הזו נדרש מקצה שיפורים, אל תביעו דעה שיפוטית קיצונית מידי בראיון העבודה. במידה ותתקבלו לתפקיד, יהיה לכם כל הזמן שבעולם לתרום מהניסיון שלכם.

למאמר המלא:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain