פרסומת

יום חמישי, 7 באפריל 2011

גלקסיית שביל החלב כפי שמעולם לא ראיתם!

התמונה המדהימה הזו צולמה באיים הקנריים על ידי האסטרו-צלם חואן קרלוס קסאדו. התמונה, שילוב של תשעה תצלומים שונים חושפת את גלקסיית שביל החלב באופן שעין בלתי מזוינת לא יכולה לראות לרוב (אם חושבים על זה, גם לא עין מזוינת). אסטרונום של סוכנות החלל האמריקנית נאסא מסביר כיצד התמונה חושפת את שביל החלב במלוא הדרה:

"בתנאים של שמיים בהירים בעיתוי הנכון נראית רצועה חיוורת של אור החוצה את שמי הלילה. הרצועה הזו היא הטבעת של הגלקסיה הספיראלית. מאחר ואנחנו בתוך הטבעת, הרצועה נדמית כמקיפה את כדור הארץ. עם זאת, התמונה הנפלאה של קשת שביל החלב מרחיקת ראות יותר מהעין האנושית. היא יוצרת מראה פנורמי מלא של 360 מעלות ומתבססת על תמונות שצולמו בטנריף והאיים הקנריים. אפשר לראות בה את הר הגעש טיידה בטנריף (סמוך למרכז התמונה), על רקע תווי נוף וולקניים הכוללים סלעים ענקיים. הרחק למעלה בשמיים אפשר לראות את רצועת שביל החלב, הירח וקבוצת הכוכבים הפלאידים."

מוזמנים להציץ בתמונת היום האסטרונומית של נאסא כדי לקבל סיור מודרך עבור הכוכבים השונים ברצועה כמו גם לצפות בתמונה המקורית ברזולוציה גבוהה. תמונות מדהימות נוספות של שביל החלב מופיעות כאן,כאן וכאן. דרך i09.com, נאסא.


ועוד קישור לתמונה:

http://www.holesinthenet.co.il/wp-content/uploads/2011/04/teidesky_casado_3000.jpg


תגיות: , , , ,


אה הא! לכן קוראים לזה שביל החלב (תמונה) | חורים ברשת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain