פרסומת

יום ראשון, 20 בפברואר 2011

שיא גינס חדש: ילדה עם 26 אצבעות

לי יאדי מין בת השנה וחצי מבורמה, נולדה עם 6 אצבעות בכל יד ו-7 בכל רגל. מדובר בפגם גנטי שמופיע אחת ל-500 לידות, וניתן להסירו על ידי ניתוח לאחר גיל שנה. "בארץ יש לא מעט מקרים של ריבוי אצבעות", אומר מומחה לגנטיקה, "חלק מנשאי הגן כלל לא יודעים שיש להם אותו"

נטעלי גבירץ | mako | פורסם 13/02/11 16:49:44

בזמן שכל ילדי הגן ישירו "עשר אצבעות לי יש", הילדה לי יאדי מין, בת שנה וחצי מיאנגון שבבורמה, עשויה למצוא את עצמה מעט מבולבלת. ללי יאדי יש שש אצבעות בכל יד ושבע בכל רגל, בסך הכל 26 אצבעות, ובקרוב יהיה לה דבר נוסף: תואר רשמי מספר השיאים של גינס לשנת 2012, בו היא כנראה תופיע תחת ההישג "האדם בעל מספר האצבעות הגדול בעולם".


מחלה גנטית נדירה

השיאנים הנוכחיים בתחום הם שני ילדים הודיים, פרנאמיה בן החמש ודבנדרה בן ה-15, שלשניהם יש 12 אצבעות ידיים ו-13 אצבעות רגליים, ובסך הכל 25. מרחק אצבע אחת מלי יאדי הקטנה. אצל רוב השיאנים בתחום, מקור התופעה הוא במחלהגנטית הנקראת פולידקטילי, או בעברית: ריבוי אצבעות. בכ-90 אחוזים מהמקרים זהו הביטוי היחידי של המחלה, שמופיעה אחת ל-500 לידות בממוצע, ואין לה תופעות מסוכנות. האצבעות הנוספות הן בדרך כלל בלתי שימושיות, והמחלה היא תורשתית, כשלאדם שסובל ממנה יש סיכוי של 65 אחוזים להעביר אותה לצאצאיו.

הוריה של לי יאדי מרוצים מאוד מהסיכוי להיכנס לספר השיאים של גינס. "אם בתי באמת תופיע בספר אהיה מאוד מאושרת", אומרת האם, פיו מין מין סו. "זו היתה הפתעה כשהיא נולדה וגיליתי שיש לה אצבעות מיותרות, אבל שמחתי, כי לפחות לא חסרו לה איברים, אלא היה לה עודף. זה היה השכן שלנו, שביום ההולדת שנה של לי יאדי הציע שארשום אותה לספר השיאים. לא חשבתי על זה קודם". ללי יאדי אחות גדולה, בת שלוש וחצי, ולה מספר נורמלי של אצבעות.

למאמר המלא ולתמונה של הילדה עם כל האצבעות:
שיא גינס חדש: ילדה עם 26 אצבעות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain