פרסומת

יום שלישי, 27 באפריל 2010

ילדה באוסטרליה נעקצה על ידי מדוזה קטלנית ונשארה בחיים

הערה: פעם ראיתי תכנית בנשיונל ג'יאוגרפיק שמתארת את עכביש החולות (six-eyed sand spider (Sicarius hahni) כיצור הארסי ביותר. העקיצה שלו גורמת להתפוצצות הורידים ולמוות. למזלנו הוא מתרחק מבני אדם ונמצא במדבר נמיביה השומם. אגב, הוא יכול לחיות שנה בלי מים או מזון כלשהו. חפשו אותו בגוגל :-)


רייצ'ל שארדלו, ילדה בת 10 מאוסטרליה, נעקצה קשות על ידי הייצור הארסי ביותר - מדוזת קופסה, ושרדה. המדענים: אין לזה תקדים

ילדה בת 10 מאוסטריה שניצלה מעקיצתו של הייצור הארסי ביותר בעולם, מדוזת הקופסה, ככל הנראה שכתבה את ההיסטוריה הרפואית. כך אומר היום (שלישי) מומחה בתחום.
רייצ'ל שארדלו איבדה את הכרתה לאחר שנעקצה על ידי המדוזה בשעה ששחתה עם אחיה בנהר שבמזרח מדינת קווינסלנד, בדצמבר האחרון.  "בדרך כלל כשאתה רואה אנשים שנעקצו על ידי מדוזת קופסה, עם כל כך הרבה נקודות מגע על הגוף, זה בדרך כלל רק בחדר המתים", אמר פרופ' סימור לאי-בי-סי.
למדוזת הקופסה, הנחשבת לקטלנית מאוד, יש זרועות ארוכות, והיא מסוגלת לעבור גם דרך רשתות דיג, מאחר וגודלה לא עולה על גודל ציפורן. הארס של עקיצת המדוזה הוא כה כואב, עד כי הקורבנות נכנסים להלם שגורם לטביעתם או שהם מתים מהתקף לב בטרם הם מגיעים לחוף. בפועל לא קיים שום נוגדן נגד הארס, הפוגע בלב, במערכת העצבים ובעור, וגורם גם לכאבי שרירים עזים, הקאות ועלייה בלחץ הדם.

שארדלו נמשתה על ידי אחיה בן ה-13, כשזרועות המדוזה כרוכות סביב רגליה. בטרם איבדה את הכרתה, היא הספיקה להגיד לו שהיא לא מצליחה לראות או לנשום. היא בילתה 6 שבועות בבית החולים, בטרם שוחררה לביתה.
"בכל הספרות המקצועית שאנו מכירים, מעולם לא שמעתי על מישהו שספג כאלו עקיצות חמורות, והצליח לשרוד", אמר פרופסור סימור, שציין כי מדענים עוקבים בעניין אחר החלמתה של שארדלו.

אביה של הנערה, גאוף שארדלו, אמר לאי-בי-סי שבתו סוברת מצלקות על רגליה ומבעיות זיכרון. "הבחנו שקיים אובדן קל של זיכרון לטווח הקצר. למשל, היא יכולה להגיע לבית ספר עם אופניים ולשכוח שהיא הגיעה איתם", סיפר. "הפחד הכי גדול היה מנזק מוחי (אבל) בדיקות העלו שהיכולות הקוגנטיביות שלה והפעילות המוחית תקינה".

מקור: אתר עיתון הארץ

לתמונות של הרגל של הילדה לאחר העקיצות, ולתמונות של המדוזה בקרו בקישור הבא מאתר "רוטר"

תגובה 1:

המלצות נוספות מאת: outbrain