פרסומת

יום חמישי, 22 באפריל 2010

מצלמה תפסה קרנפה ממין נדיר בסכנת הכחדה

הערה אישית: כשהייתי ילד, היה לי מנוי על כרטיסים עם תמונות של חיות מכל העולם. כל שבוע הייתי מקבל כמה תמונות עם חיות מוזרות ומפתיעות. לכמה מהחיות שתוארו בכרטיסים, לא היתה תמונה, היה ציור. בצד השני של הכרטיס צויין שהחיה כל כך נדירה שלא הצליחו לצלם אותה עדיין. אחת החיות שזכורות לי היא הקרנף הסומטרי. לכן ההתרגשות לראות תמונה אמיתית (מטעמי זכויות יוצרים אני לא יכול לשים תמונות בבלוג, אבל הקישור לתמונה נמצא כאן -

http://www.haaretz.co.il/hasite/images/daily/D220410/468AP.jpg


תמונה של קרנפה ממין סומטרה, הנמצא בסכנת הכחדה, צולמה בשמורה במלזיה. מומחים: כל וולד משמש חבל הצלה עבור הזן הנכחד

יום חשוב לבעלי החיים בסכנת הכחדה. מצלמה בשלט רחוק הצליחה לתפוס תמונה נדירה של קרנפה ממין סומטרה, הנמצא בסכנת הכחדה, בשמורת בורנאו במלזיה, כך דיווח אתמול (רביעי) ארגון חיות הבר במלזיה.
החיה שנתפסה בתמונה היא למעשה קרנפה בת 20, שנמצאת בשלבים מתקדמים של הריון. התצלום עורר שמחה בקרב חובבי בעלי החיים, שכן ארגון חיות הבר העולמי מעריך כי בשמורה נותרו חיים רק כ-30 קרנפים ממין זה, ובעולם כולו נותרו רק 200 קרנפים, רובם ככולם באזורים מבודדים בדרום מזרח אסיה.
"זה יהיה נפלא אם אכן הקרנפה בהריון", אמרה טרי רוט מומחית לקרנפים מטעם ארגון חיות הבר העולמי, "משום שכל כך מעט נותרו בחיים, עד כי כל וולד משמש חבל הצלה עבור המין הנכחד הזה".
לורנטוס אמאבו, שבמצלמתו נתפסה הקרנפה, אמר כי התמונות מלמדות שמאמצי השימור משתלמים. "עתיד הקרנפים תלוי עתה באכיפת החוק והבטיחות באתרי השימור".


רק לפני שלושה חודשים דיווח בהתרגשות גן החיות באינדונזיה כי רותה - קרנף ממין סומטרה - בהריון, ואם הכל ילך כשורה, היא עתידה ללדת בפארק השימור לקרנפים באינדונזיה, במאי 2011.
כמו זנים נכחדים אחרים, גם הקרנפים החלו להיעלם בשל הסגת גבול של בני האדם וחדירתם לאזורי הגידול של חיות הבר.
במקומות מסוימים באסיה עדיין משתמשים בקרן הקרנף לרפואה מסורתית כמשכך כאבים. קרנף הסומטרה נקרא גם הקרנף השעיר בשל גופו. זהו מין החי בבדידות ותיעודו בטבע נדיר ביותר. עד לא מזמן, מעט מאוד היה ידוע על דרכי ההתרבות שלו.

מתוך "הארץ"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain