פרסומת

יום ראשון, 24 בינואר 2010

‏כיצד העשירים הופכים לעשירים: סיפור על חשיבה לא שגרתית

רבים מהאנשים העשירים הגיעו להצלחה לא רק בזכות כוח רצון מברזל, מזל, קשרים וידע מוגדר, אלא גם בזכות חשיבה לא שגרתית, אשר פורצת את הגבולות המקובלים. לפניכם מקרה אמיתי מחייו של מיליונר, אשר נקרא לו פשוט משה.

באחד מן הימים, אדם זה ביקר בבנק מפורסם ומכובד במכרז ניו יורק והביע את רצונו לדבר עם פקיד אשר אחראי למתן אשראי. עד כמה שזה ישמע מוזר, הוא לא התחיל להפיץ על מצבו הכלכלי האיתן, אלא פשוט ציין שהוא טס למשך מספר שבועות למדינה אחרת ושהוא זקוק לסכום כסף לא גדול על סך 5000 דולר, אשר הוא רוצה לקחת בתור חוב מהבנק.

כמובן שהפקיד התעניין בנוגע לערבות לכך שהכסף יוחזר, שהרי הבנק לא יכול למסור לכל אחד סכומים גדולים של כסף תמורת מילה של יושר.

מבלי להניד עפעף וללא צל של ספק כלשהו, משה הוציא מתוך כיסו את מפתחות מכוניתו והציע בתור ערבות את הפרארי "בוליד" החדשה שלו אשר חנתה באותו הרגע סמוך לבניין הבנק. לאחר שוידא שהלקוח הוא אכן הבעלים של המכונית הזו, הפקיד מילא את כל המסמכים הנחוצים למסירת הסכום הנדרש. ובעצם למה לא, זה אולי סוג ערבות לא שגרתי, אך המכונית הזו עולה יותר מ- 200 אלף דולר, האם זה לא טיפשי לא לתת תמורת ערבות כזו 5000 דולר עלובים?

משה עזב את הבנק עם הסכום המבוקש בכיסו, ואילו הפקיד קיבל את המפתחות, בהם הוא לא היסס להשתמש באותו הרגע, על מנת להזיז את המכונית לחניה תת קרקעית שנמצאת מתחת לבניין. העובד הבטיח למיליונר שהנכס שלו יהיה בטוח ביותר שם.

לאחר שבועיים משה הופיע שוב במוסד הפיננסי הזה והחזיר את חובו, תוך תשלום סכום מעט גבוה יותר עקב הריבית (בסך הכול 15 דולר) שהצטברה בזמן הזה. עובד הבנק ביקש מהלקוח לחכות מספר דקות עד שיוציאו את המכונית מהחניה, ולאחר מכן פנה למיליונר במילים הבאות:

"במסגרת בדיקה שגרתית התגלה שאתה אחד האנשים העשירים ביותר באמריקה ושאתה לא נתקל בשום קשיים כלכליים. בשביל מה, אם כך, נזקקת לכל ההצגה הזו עם האשראי?". משה חייך בערמומיות, נטל את מפתחות המכונית ואמר: "אולי אתה יודע, במקרה, היכן עוד יכולתי להשאיר את המכונית באמצע ניו יורק למשך שבועיים ועם זאת לא לדאוג לביטחון שלה ולשלם על כך בסך הכול 15 דולר?". כאשר הדלת מאחורי משה נסגרה, העובד צחק בפה מלא.

ניתן כמובן לקרוא לאדם הזה קמצן, אך לא ניתן לומר שאין לו שכל. ואולי הוא בכלל הפך להיות מיליונר בזכות אופי כזה, כאשר מחפשים את התועלת, ומה שהכי מעניין, גם מוצאים אותה בכל מקום אפשרי. הרי למשה לא הייתה שום בעיה לקחת את המכונית המפוארת שלו לחנייה לא פחות מהודרת ולשלם כמה מאות דולרים על השהייה שלה שם במשך שבועיים, אך למה לו לשלם כסף מיותר? הנה הוא - אמצעי זול יותר, מדוע, אם כך, לא לעשות בו שימוש? משה יכול להתגאות אף בעניין כל כך קטן. הרי לפי העובדות הוא פרץ את המסגרות של המערכת וחסך היכן שהיה נדמה שבלתי אפשרי לבצע זאת. סיפור זה מוכיח פעם נוספת שהכול פשוט באופן גאוני!

מתוך אתר : Money 7.0  - הסוף למינוס בבנק (תוכנה מעולה לניהול תקציב ביתי)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain