פרסומת

יום חמישי, 21 בינואר 2010

ספר השיאים של גינס 2010 – הצצה ראשונה, וגם השיאים הישראליים, השיא הותיק ביותר ואיזה שיא שבר אובמה?

מאת שהם סמיט – מתוך אתר "הארץ"

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1143403.html

ספר השיאים של גינס 2010 - ספר העשור
הוצאת כרטא, 287 עמ', 189 שקלים
מה הקשר בין בירה גינס לבין "ספר השיאים של גינס"?
הספר פורסם לראשונה בבריטניה ב-1955 על ידי בעליה של מבשלת הבירה "גינס", לאחר ששמע צמד ציידים שמתווכחים ביניהם מיהי הציפור המהירה ביותר, וביקש לתת בידי הציבור ספר שייתן מענה לשאלות מסוג זה.
מיהי, אם כן, הציפור המהירה ביותר?
בתעופה, אלבטרוס אפור ראש - 127 קמ"ש; בצלילה, בז נודד - 300 קמ"ש; בריצה, יען - 72 קמ"ש; בשחייה, פינגווין גנטו - 27 קמ"ש.

רוברט פרשינג וודלו, האדם הגבוה ביותר שתועד מעולם. וודלו התנשא לגובה 2.72 מטרים, ומת בגיל 22 מסיבוך של זיהום בכף רגלו העצומה.

דומה כי משנה לשנה נרשמים יותר ויותר שיאים מתחום הביזאר. לא מעט מעמודיו מכילים תצלומים מן הסוג המקנה לספרי רפואה את קסמם האפל.

"סאנג'ו בהגאט מנאפור, הודו, חי 36 שנים עם בטן נפוחה מאוד, שלא היה לה כל הסבר. ביוני 1999 החמיר מצבו עד כדי מצב חירום רפואי, שכן הבטן הנפוחה החלה לדחוק את הסרעפת שלו והותירה אותו קצר נשימה. הוא נותח, וד"ר אג'אי מהטה מבית החולים ?טאטא ממוריאל' במומבאי, הודו, גילה בבטן עובר - תאומו של סאנג'ו שמעולם לא נולד, אלא הוסיף להתקיים בבטנו באופן טפילי. משקל התאום היה 4 ק"ג, מהם 1 ק"ג שערות".

איזה גבר נוסף מונצח בספר כשכרסו בין שיניו?
תומס ביטי, "הגבר הנשוי הראשון שילד תינוק", נולד כנקבה, עבר ניתוח לשינוי מין אך שמר לעצמו את אברי הרבייה הנקביים. תומס הרה מתרומת זרע. סוזן נולדה ב-29 ביוני 2008.

מאיזו שנה לא קצצה לי רדמונד את ציפורניה? מה אורכן נכון לעכשיו? ומהי השאלה שלא נעים לשאול בקול?
מאז 1979; אורכן הכולל: 8.65 מטרים; איך היא מנגבת?
מ

בחירתו של ברק חוסיין אובמה כנשיא ארצות הברית. אובמה, שתצלומו בחברת בנות משפחתו הנאוות תופס כפולה שלמה, מוגדר כ"נשיא ארה"ב הראשון ממוצא כושי".

באילו שיאים אוחזת מדינת ישראל?
1) תקופת כליאה בבידוד, בעת המודרנית. מרדכי וענונו היה נתון בבידוד מוחלט כמעט 12 שנה; 2) מספר כלי הנשק הרבים ביותר לנפש; 3) מספר נפגעי הטרור הגדול ביותר.


במה נתנחם? 1) במנת הטאבולה הגדולה ביותר. מנה שמשקלה 2,170 הוכנה בידי תושבי מג'דל שאמס (בעלי תעודות זהות ישראליות, יש להניח); 2) בשני לימוני הענק שצמחו בפרדסו של אהרון שמואל בכפר זיתים שבגליל. הכבד מביניהם - 5.265 ק"ג - היה לשיאן גינס.


מהו השיא הוותיק ביותר בארכיון גינס?
שיאו בן 1,550 השנים של שמעון סטילטוס הקדוש, הוא "שמעון העמודי", שבילה 39 שנים מחייו על עמוד.
מהן האפשרויות העומדות לפני מי שמעוניין להיכנס לספר השיאים אך אין לו נתונים גופניים יוצאי דופן, כישרון מולד להשלכת גללי פרה או משיכת משאיות בעפעפיים, חוש טכני שיסייע בידו לבנות טוסטר המסוגל להקפיץ טוסט לגובה 2.6 מטרים, או חשק להתמודד מול שיאן גינס בשהייה בסאונה?
עם קצת חזון תמיד אפשר לחשוב על משהו כמו "יצירת כדור ניילון נצמד בקוטר 3.51 מטר" ולשבור את שיאו של הילד ג'ייק לונסוי שעשה זאת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain