פרסומת

יום שלישי, 20 באוקטובר 2009

למה כדאי ללעוס עיפרון בזמן צפייה בפרסומות?

 

לעיסת עיפרון מונעת שטיפת מוח

מתוך מאמר במגזין גליליאו -

http://www.ifeel.co.il/page/14394

לנבדקים שהגיעו למעבדה הוקרנו על מסך מחשב עשרים וארבעה סרטים מצוירים קצרצרים והם התבקשו לדרג עד כמה כל סרט הצחיק אותם.

לפני תחילת ההקרנה של כל סרט, ללא ידיעתם, הוקרנה על המסך מילה למשך 30 מילישניות המילים שהוקרנו היו פעלים או שמות עצם המתארים מצב רגשי.

מבדיקה שנעשתה עם סיום הניסוי התברר כי אמנם הנבדקים לא היו מודעים למילים המוקרנות.

מחצית מהנבדקים התבקשו להחזיק עט בפיהם. ההשערה הייתה שמצב זה יביא לכך שקריאת מילים לא מודעת לא תשפיע

מניתוח ממצאי הניסוי השני התברר, כמצופה, כי השיפוט של נבדקים אשר פעילות שרירי הפנים שלהם היתה חופשית, הושפע מתוכן המילה ומאופייה:

הם אמנם דירגו את הסרטים כמצחיקים יותר לאחר שקראו באופן לא מודע פעלים המתארים רגשות חיוביים לעומת מצבים שבהם קראו פעלים המתארים רגשות שליליים;

במצבים שבהם שרירי הפנים של הנבדקים היו נעולים בהחזקת העט, לא נמצאה השפעה של קריאת מילים באופן לא מודע על שיפוטים שהנבדקים ביצעו לאחריה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain