פרסומת

יום ראשון, 18 באוקטובר 2009

ההשראה לאטלנטיס? התגלתה העיר הטבועה הכי עתיקה בעולם

צוות של ארכיאולוגים וגיאולוגים ימיים מבריטניה ומיוון סייר באתר פאבלופטרי, שמעריכים כי הוא מתוארך מלפני 5,000 שנים

סודותיה של עיר אבודה, שאולי היתה ההשראה לאחת האגדות המפורסמות ביותר בעולם, התגלו מתחת למים ליד חופי דרום יוון. צוות של ארכיאולוגים וגיאולוגים ימיים מבריטניה ומיוון סייר באתר פאבלופטרי, שמעריכים כי הוא מתוארך מלפני 5,000 שנים - תקופת גיבורי הומרוס - וחברי הצוות אמרו כי גודלו ועושר הפרטים שבו הם חסרי תקדים.

"אין כל ספק שזו העיר הטבועה העתיקה ביותר בעולם", אמר ד"ר ג'ון הנדרסון, פרופסור חבר לארכיאולוגיה תת-ימית באוניברסיטת נוטינגהם, "יש בה שרידים מהשנים 2,800 לפנה"ס עד 1,200 לפנה"ס, זמן רב לפני ימי התהילה של יוון הקלאסית. יש בעולם אתרים טבועים עתיקים יותר, אבל אף אחד מהם אינו נחשב לעיר מתוכננת כמו האתר הזה, ולכן הוא מיוחד במינו".

מדענים סבורים שהאתר, המשתרע על פני 30 אלף מ"ר ליד דרום הפלופונז, שקע בים ב-1,000 לפנה"ס בערך. מה שגילו החוקרים עלה על כל הציפיות. תודות למיקומו של היישוב במפרץ מוגן, הבדיקה חשפה בניינים, חצרות, רחובות ראשיים, מצבות ומבנים דתיים. נוסף לכך, קרקע הים מלאה באלפי חלקי חרסים. זו הפעם הראשונה שהתגלתה ביוון עיר טבועה מהתקופה שקדמה לסיפורו של אפלטון על היבשת הטבועה אטלנטיס.

"אטלנטיס היתה אגדה, אבל זו אגדה שבגללה נערכים מחקרים תת-ימיים. פחות מאחוז אחד מקרקע האוקיינוסים בעולם נבדקו. זהו ממצא מדהים, אבל בים יש עוד הרבה מה למצוא", אמר דימטריוס סאקלריו מהמכון האוקיאנוגרפי היווני.

מתוך אתר "הארץ" - http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1121802.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain