פרסומת

יום ראשון, 5 ביוני 2011

getgreen - נייר שעשוי מגללים של פילים

...מר וונצ'אי מתאילנד הוא האדם מאחורי הנייר. בדרכו חזרה הביתה מהעבודה היומית שלו, נהג לעבור ליד מפעל לנייר והתרשם מפשטות התהליך שבו מפיקים נייר מסיבים של עץ. במועד אחר, הזדמן לוונ'צאי לבקר בבית מחסה לפילים בלמפנג שממוקם בצפון תאילנד שם ראה ערימות על גבי ערימות של גללים. הוא התבונן בגללים והבחין שהם מאוד סיביים. בנקודה זו בזמן, נולד הרעיון.

השלב הבא היה לקחת הביתה חופן של גללים. תחילה, אישתו הייתה מאוד משועשעת מהעניין וגילתה סבלנות רבה. לאחר מכן וונ'צאי ניסה לעשות את אותו התהליך שבו צפה במפעל לנייר, לחתוך את הסיבים הארוכים לקצרים. לצורך העניין הוא נעזר במעבד המזון הבייתי. בשלב הזה, גברת וונצ'אי כבר לא היתה כל כך סבלנית. מילא הוא הכניס אל כותלי ביתה גללים של פילים, אבל להשתמש בבלנדר היה כבר צעד אחד יותר מדי. היא נתנה לו אולטימטום, או שהוא מפסיק להביא הביתה את הגללים ומתרכז בעבודה היומית שלו, או שהוא הופך את נייר הגללים לעבודה היומית שלו. בכל מקרה, היא רצתה בלנדר חדש.


...


פיל אוכל בין 200 ל-250 ק"ג מזון ביום בממוצע, מכמות זו, אנחנו מקבלים 50 ק"ג של גללים. ואם תרצו לתרגם את זה לנייר: פיל אחד מפיק כ-115 דפי נייר ביום. הפילים אינם מעכלים מוצלחים, כמעט מחצית ממה שהם אוכלים, עובר ישירות לקצה השני.

...


למעשה, אם הגללים מריחים גרוע, זה יכול להיות סימן שהפיל חולה. דפי הנייר של הגללים של פילים לא מריחים בכלל, והם נטולי חיידקים.

...


ראשית, אוספים את הצואה. לאחר מכן, שוטפים אותה ומרתיחים למשך חמש שעות. בשלב השלישי, מעבירים את התכולה למכונה שבה מסובבים את הסיבים כשלוש שעות. כשמסיימים, מוסיפים צבע לסיבים ומעבירים באופן שווה לתוך תבניות.

...


מר וונצ'אי עדיין שומר את מעבד המזון הישן כתזכורת ללקח שלמד- שבחיים הרבה אנשים יכולים לחשוב שאתה משוגע, אבל אם יש לך את האומץ לנסות, אפשר גם להצליח. ממכירות הנייר שהוא מפיק, הוא מפריש חלק מהרווחים כדי לעזור לפילים...


לכתבה המלאה מאתר Getgreen - getgreen מיחזור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain