פרסומת

יום ראשון, 29 ביולי 2012

קטע קצר על הרב אליישיב שיפתיע אתכם (ואולי גם סוד אריכות הימים שלו)

...אבל הרב אלישיב לא היה מלאך. או לפחות, לא כך תלמידו רוצה שיזכרו אותו. "אתם מכירים את הסיפורים האלה על תלמידי חכמים שלמדו 36 שעות ברציפות?" הוא שואל את הנערים, "שצמו כל השבוע, שלא היתה להם פיג'מה כי פשוט נפלו על הסטנדר כשנגמר להם הכוח?

אני מכיר סיפורים כאלה - אבל לא על הרב שלי. מסיפור כזה אולי מתפעלים, אבל גם חושבים, מה זה בכלל קשור לחיים שלי? אני הרי לא יכול לחיות ככה. אני חייב לנוח אחרי כמה שעות לימוד.

הרב אלישיב העיד על עצמו דבר מפתיע מאוד. שמעתי את זה ישירות מהנין שלו. הוא אמר לו: מימיי לא הייתי ער לילה שלם, מעולם לא עשיתי 'משמר', מימיי לא דילגתי על ארוחה.

זה היה כשלילה אחד הנין בא להיות עם הסבא-רבא שלו, ובבוקר הרב ראה שהוא עייף. הנין סיפר לו שהוא עשה 'משמר' ולמד כל הלילה. אמר לו הרב: למה? מה יצא לך מזה? בלילה לא למדת טוב כי היית עייף, ועכשיו ביום שאחרי – אתה גם עייף. תחשוב איך לנצל נכון את הכוח.

והוסיף הרב ואמר: אני אף פעם לא עשיתי כך, תמיד שמרתי על עצמי.

ובאמת, כולנו ראינו כמה הוא הספיק ללמוד, איך הוא קם גם בשתיים בלילה - אבל הכול התנהל בצורה נורמלית. עם שעות שינה מסודרות וארוחות מסודרות. ודווקא מתוך מסגרת כזו הוא הראה לנו איך אפשר לנצל את הזמן באופן הכי מלא"...

מתוך הכתבה המלאה של ידידיה מאיר:

מדריך הרב אלישיב לחיים ברורים • ידידיה מאיר נפרד - בחצרות קודש - בחדרי חרדים

2 תגובות:

המלצות נוספות מאת: outbrain