פרסומת

יום שישי, 22 ביולי 2011

ynet מזכרת מבית שני: נמצא פעמון הכהן הגדול? - חדשות


מזכרת מבית שני: נמצא פעמון הכהן הגדול?

הפעמון, שעשוי מזהב טהור, התגלה ללא פגע במהלך חפירות בעיר דוד. "מדובר בפריט ייחודי מסוגו בירושלים", אמר ארכיאולוג, "אפשר לחפור כל החיים ולא למצוא ממצא כזה"

יאיר אלטמן

פורסם: 21.07.11, 20:50

פריט ארכיאולוגי נדיר מתקופת בית המקדש השני נמצא בעיר דוד. ל-ynet נודע כי אחד מפעמוני הזהב של הכהן הגדול מתקופת בית שני התגלה צמוד לכותל המערבי, בתוך תעלת ניקוז מים, שהיתה מתחת לרחוב הראשי של ירושלים וחיברה בין עיר דוד לבריכת השילוח.

הפעמון, העשוי זהב טהור, בעל קימורים עדינים ודפנות דקות וקוטרו כסנטימטר. הוא נמצא בשלמותו ללא פגע במהלך חפירות של רשות העתיקות בגן הלאומי עיר דוד במימון עמותת אלעד.

ברשות העתיקות הסבירו כי רק איש נכבד ורם מעלה במיוחד יכול היה לענוד תכשיט מסוג זה על דש מעילו. כמו כן, על מעילו של הכהן הגדול בימי הבית השני היו תלוים פעמון הזהב ותכשיט בצורת רימון....

"ביום שני נמצא הפעמון מתחת לרחוב הראשי מתקופת בית שני בירושלים, מתחת לקשת רובינסון. מדובר בממצא נדיר ומיוחד, הפעמון נמצא בשלמותו ללא פגע עם לולאה מוכנה לתפירה על דש בגד".

... כנראה שאחד הפעמונים על דש הבגד שלו נפל מבלי ששם לב לתעלת הניקוז וכך הוא השאיר לנו מזכרת ייחודית מהחיים במקום הזה לפני אלפי שנים"....

תגיות: ארכיאולוגיה | רשות העתיקות | בית המקדש


לכתבה המלאה כולל תמונות:
ynet מזכרת מבית שני: נמצא פעמון הכהן הגדול? - חדשות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain