פרסומת

יום חמישי, 14 ביולי 2011

ynet לראשונה בעולם: השתלת רגליים לקטוע מתורם מת - בריאות

לראשונה בעולם: השתלת רגליים לקטוע מתורם מת

בשורה לנכים: צעיר בן 20 שרגליו נקטעו לא הצליח לצעוד בעזרת פרוטזות. המוצא היחיד עבורו היה השתלת רגליים כפולה מתורם מת, והשבוע נותח בהצלחה בספרד. הרופאים מקווים כי יצליח להתהלך לאחר שיסיים את תהליך השיקום המפרך

ד"ר איתי גל

פורסם: 14.07.11, 09:41


אחרי השתלת פנים וידיים, נעשה עוד צעד בדרך לחלום שאולי יגרום לנכים להתהלך: לפני ימים אחדים בוצעה בספרד השתלת הרגליים הראשונה בעולם, בצעיר בן 20 שרגליו נקטעו ולא הצליח להתהלך בעזרת פרוטזות (רגליים תותבות). הרופאים מקווים כי לאחר שיעבור תהליך שיקום ארוך, שיימשך חודשים ארוכים, יצליח לצעוד סוף סוף.


הגבר המושתל איבד את שתי רגליו בתאונה שפרטיה נותרו חסויים. ד"ר פדרו קדאבס, שעמד בראש צוות המנתחים בבית החולים לה-פה שבוולציה בספרד, היה גם המנתח אשר ביצע את השתלת הזרועות הראשונה בשנת 2008, ואתהשתלת הפנים הראשונה בספרד בשנת 2009.

טרם הניתוח ניסו רופאי השיקום להתאים לצעיר גפיים מלאכותיות, אולם בשל הקטיעה הגבוהה לא הצליחו להתאים לו אף תותב והוא נותר ישוב בכיסא גלגלים. האישור לניתוח התקבל כבר בנובמבר אשתקד, אז החל הצוות הרפואי בחיפוש אחר תורם מתאים. השבוע כאמור נערך הניתוח, שנמשך 10 שעות.

ד"ר קדאבס סיפר במסיבת עיתונאים כי המטופל היה נרגש מאוד לאחר שראה את רגליו החדשות, אולם הרופאים מדגישים כי בעוד המושתל מחלים היטב בשלב זה, קשה לומר כיצד יתפקד עם רגליו החדשות. "זוהי הפעם הראשונה בעולם שבה נעשה ניתוח מסוג זה", ציין בית החולים בהודעה לעיתונות, "כך שאין דרך לצפות את התוצאה".

במהלך הניתוח נעשתה עבודה מורכבת של חיבור העור, העצמות, הגידים, השרירים, כלי הדם וסיבי העצב מהרגליים המושתלות לגופו של המנותח. לאחר תקופת ההחלמה יצטרך המושתל לעבור תקופת שיקום מפרכת, שרק לאחריה ניתן יהיה להעריך אם הניתוח הסתיים בהצלחה.


להמשך הכתבה:

ynet לראשונה בעולם: השתלת רגליים לקטוע מתורם מת - בריאות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain