פרסומת

יום ראשון, 24 ביולי 2011

כדורוני מתכת בני 2.8 מיליארד שנה - חדשות אפוק טיימס מדע

יותר מ-150 כדורים מתכתיים התגלו במכרה בדרום אפריקה. חלקם מדגימים רמת איזון גבוהה במיוחד, ובאחרים יש חריצים מקבילים המקיפים את מרכזם בדיוק רב. מי יצר כדורים כאלו כבר לפני מיליארדי שנים?
19/07/2011רקפת תבור - אפוק טיימס

"אוּפרט ,(Out Of Place ARTifact - OOPART) חפץ שאינו במקומו” - הוא מונח המתייחס לעשרות חפצים פרה-היסטוריים שהתגלו במקומות שונים ברחבי העולם ושרמתם הטכנולוגית אינה תואמת כלל לגיל המשוערך שנקבע עבורם על פי ראיות פיזיקליות, כימיות ו/או גיאולוגיות. לעתים קרובות מהווים חפצים אלו ראיות מתסכלות עבור מדענים מהשורה, ושמחה גדולה לחוקרים הרפתקניים ולאלו המתעניינים בתיאוריות חלופיות.

פריטי האופרט הקדומים ביותר שהתגלו אי פעם בכדור הארץ הם אולי הכדורים המתכתיים שהתגלו בקלרקסדורפ (Klerksdorp) שבדרום אפריקה. יותר מ-150 כדורים מסתוריים כאלו התגלו במעמקיה של שכבה גיאולוגית המתוארכת כבת 2.8 מיליארד שנה. על פי ההשקפה המקובלת כיום, באותו פרק זמן בהיסטוריה של כדור הארץ התקיימו על פניו לכל היותר רק צורות פשוטות של אצות.

כדורי קלרקסדורפ (Klerksdorp Spheres) הם עצמים קטנים, שעל פי רוב צורתם כדורית או כשל דיסקה. הם נמצאו בסמוך לעיירה אוטוסדל (Ottosdal) שבדרום אפריקה, ונאספו על ידי כורים וגיאולוגים. רואלף מרקס, אוצר המוזיאון בקלרקסדורפ, מקום מושבם של חלק מהכדורים האלו, סיפר, "הכדורים האלו הם תעלומה מוחלטת. הם נראים כמו מוצר שיוצר על ידי האדם, אבל לפי לוח הזמנים של ההיסטוריה של כדור הארץ, בימים שבהם הכדורים הגיעו למנוחתם בסלעים האלו לא התקיימו כאן שום חיים תבוניים. הם כלל אינם דומים לשום דבר אחר שראיתי בעבר".

להמשך הכתבה:

כדורוני מתכת בני 2.8 מיליארד שנה - חדשות אפוק טיימס מדע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain