פרסומת

יום שישי, 3 באפריל 2009

מחשבות על התכנית "המשפחה שהולכת על ארבע" בערוץ 8

רציתי לשתף אתכם.

אתמול ראיתי בערוץ 8 את התכנית הזאת. זה התקציר שלה:

לפני 4 מיליוני שנים, ביצעו אבותינו הקדמונים מהלך מדהים, ששינה אותם לנצח: הם נעמדו והחלו ללכת על שתי רגליים. עבור רבים, זה הרגע בו הפכנו מחיות לבני אדם.

דמיינו, אם כן, שבמקום אחר ומרוחק, יש אנשים שלא ביצעו את המעבר הזה. למשל, משפחה שלמה של אנשים שבדרך כלשהי נותרו חבויים מהעולם הרחב. האם הדבר כותב מחדש את ספרי האבולוציה? האם הוא מאתגר את אלה הטוענים כי אנו אחרים ונפרדים מחיית השדה? מה שבטוח- הוא מעלה שאלות נוקבות לגבי מי אנחנו ומאיפה באנו. לאורך שנים, קיומה של משפחה מדהימה ויוצאת דופן בטורקיה היה ידוע רק לקומץ מומחים, שכולם התחייבו לחשאיות. כעת, הסוד יכול להיחשף סוף סוף.

מתוך האתר של ערוץ 8

***

ראיתי את התכנית ונדהמתי. לאורך התכנית מדברים שם על החברה המסורתית של טורקיה שמקבלים את המצב הנתון מאללה.

עוד מדברים בתכנית על כך שאולי זה משהו גנטי, חוקרים בגרמניה טוענים שהם מצאו גן שמכריח את אותם אנשים ללכת רק על ארבע ואין להם אפשרות מבחינה טכנית ללכת על 2 רגליים.

אבל לקראת סוף התכנית מגיע משהו שכדאי לשים לב אליו, ולנסות ליישם גם בתחומים אחרים של החיים.

פתאום אחד החוקרים חושב שאולי זה לא גנטי, ולא מצב מולד, ולא חזרה לעידן הקופים וכו' – אלא שאולי פשוט אף פעם לא לימדו אותם ללכת. הוא אומר שבמקומות אחרים ילד בן שנתיים שעוד לא הולך נלקח לרופא ושם עושים לו בדיקות וטיפולים ופיזיותרפיה כדי שיתחיל ללכת. החוקרים אומרים – למה לא לנסות ?

הם מביאים הליכון לאחת מבנות המשפחה ופתאום היא מצליחה ללכת עם ההליכון.

המדהים הוא שההליכון עולה כמה דולרים בודדים אבל אף אחד אף פעם לא ניסה לתת להם הליכון כזה.

בשלב הבא מביאים פיזיותרפיסט שבודק אותם ואומר שעם פיזיותרפיה האחיות יוכלו ללכת, אבל לגבי האח המצב אבוד. הוא לעולם לא יוכל ללכת על 2 רגליים.

החוקרים חוזרים לאחר חצי שנה לראות מה קרה.

לאחיות התקינו מוטות והם מתאמנים עליהם כל יום ויכולות לעמוד זקוף וללכת קצת. אבל את האח לא רואים בסביבה. הם חושבים שאולי הוא ויתר, התייאש, לא מסוגל לעמוד בבושה וכו'. אבל אז הם רואים אותו והוא הולך על 2 רגליו, אמנם לאט ובהססנות ומידי פעם הוא מועד כמעט, אבל הולך. בזה מסתיימת התכנית, ודמעות עמדו לי בעיניים.

 

אני ממליץ לכולם לראות את התכנית.

***

מכיוון שמכל דבר צריך ללמוד משהו חדש – מה שלמדתי מכך:

א. לא תמיד צריך ללכת לפתרונות קיצוניים ומדהימים שיערערו את כל הסדר.

ב. תמיד כדאי לחשוב קודם בפשטות. לחשוב עם "שכל ישר", וגם אם הרבה אנשים כבר חשבו וניסו לעזור ולפתור את הבעיה, זה לא אומר שחשבו על הפתרון הכי פשוט ונכון. (אני יישמתי את זה בהרבה מקרים, אולי אפרט בהמשך).

ג. לא להתייחס לשום דבר כמובן מאליו.

ד. אם תאמין בעצמך ותנסה באמת – תוכל להצליח, גם אם כולם אומרים להיפך.

ה. משפט שאני מאוד אוהב: You do your best – God will do the rest. אתה תעשה את כל המאמץ, אלוהים ידאג לשאר.

שבת שלום.

תגים של Technorati:‏ ,,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain