פרסומת

יום שלישי, 14 בספטמבר 2010

על קצה הלשון: מקורות שמות המותגים המובילים | Newsgeek

להלן קטע מהמאמר המלא. לקריאת המאמר המלא יש להכנס לקישור בסוף הקטע
---

מסע בין כוכבים

משמעות השם סמסונג הוא שלושה כוכבים ומקורו היסטורי. בשנת 1931 שטח קוריאה הדרומית היה עדיין כבוש בידי יפנים ושלושת השטחים הכבושים בידי היפנים – מנצ'וריה, קוריאה וסין – נקראו שלושת הכוכבים. סמל הכוכבים של סוברו הוא צביר כוכבים של מזל שור, שבעה כוכבים מאוד מוערכים במזרח. לעומתם, קים וו צ'ונג, הוגה השם של דייהו (Daewoo) קרא לחברתו בשם "צנוע" יותר – היקום הגדול – משמעות השם דייהו מקוריאנית.
משמעות של שמה של חברת סאן (SUN) אינו קשור לשמש. מדובר בראשי התיבות של Stanford University Network כי ברשת זו לראשונה הורצה מערכת היונקס על ידי מייסד החברה...

שמות בארץ השמש העולה

חברת מיצובישי עוד בשנת 1934 התפרקה לשלוש חטיבות, אלקטרוניקה, בניית ספינות ותעשיה כבדה. מיצו – משמעותו שלוש ביפנית, והישי משמעותו יהלום. (גם הסמל של משפחת ייתרו איבסקי, מייסד החברה, היו שלושה יהלומים). הקיצור בישי במקום הישי נוסד עקב טעות האירופאים לבטא את שם החברה.
חשבתם שהשם טושיבה זו מילה יפנית? טעות בידכם. מדובר בשם מותג שנוצרעקב מיזוג שתי חברות – Tokyo Electric ו- Shibaura Manufacturing ששמן יחד נשמע כמו טושיבה. מעניין לציין גם שהחברה שיבאורה היא אחת החברות הרשומות העתיקות בעולם, והיא נרשמה עוד ב-1875. טושיו איו החליט לתת שם רומנטי לחברה שלו וקרא לה האוקיאנוס המערבי – סאניו. אדון איו, אגב, הוא גם בן דודו של מר מצושיטה, מייסד חברת פנסוניק.
גם חברות המשחקים בחרו את שמותיהם בתבונה. משמעות הצירופים נין-טן-דו ביפנית היא "השמיים מקדשים את העבודה", ...
השם סוני, מגיע ממקור שאינו יפני כלל והוא נוצר מהמילה sonus בלטינית שמשמעותה קול, והמילה sonny שמשמעותה בני, .... תחילה אקיו מוריטה רצה לקרוא לחברה שלו Sonny, אבל המילה דמתה מדי ל-soh-nee, שביפנית משמעותו "העסקים הולכים לאט".
יצרנית המצלמות קודאק גם היא חברה עתיקת יומין שקיימת כבר מ-1890. בניגוד לדעה הרווחת, שמה לא הושפע מצליל הקליק של מצלמה, אלא שבעלי החברה, מר איסטמן (האמריקאי) חשב את האות K לאות חזקה שמביאה לו הרבה מזל.
---
למאמר המלא:
על קצה הלשון: מקורות שמות המותגים המובילים | Newsgeek

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain