פרסומת

יום שני, 6 בספטמבר 2010

ifeel - שנה טובה בכל העולם - בכל העולם מתקיימות חגיגות בראש השנה. הנה כמה מהן

נוֹרוּז - אירן, 21 במרס

ראש השנה הָאִירָנִי נחגג ביום הראשון של האביב, עם הולדתו המחודשת של הטבע, ונמשך 13 ימים. לכבוד השנה החדשה נוהגים האירנים לנקות היטב את בתיהם זמן רב לפני החג ולקנות בגדים חדשים ויפים.

בלילה שלפני יום רביעי האחרון בשנה המסתיימת, הם מדליקים מְדוּרוֹת וקופצים מעליהן תוך כדי שהם שרים ללהבות: "קחו מאיתנו את הצבע החיוור, תנו לנו מהצבע האדום". למחרת מִתְרוֹצְצִים הילדים ברחובות ומקישים בכפות על סירים ועל דלתות ומבקשים ממתקים. כך הם מְסַמְּלִים את גירוש הימים חסרי המזל של השנה שחלפה.

ביום החג עצמו מתכנסת כל המשפחה בבגדי חג סביב השולחן הערוך, שעליו מונחים בחגיגיות שִׁבְעָה פריטים מסורתיים: גרגירי חיטה או שְׂעוֹרָה מונבטים בצלחת, המסמלים לידה מֵחָדָשׁ; פודינג מתוק מִנִּבְטֵי חיטה, המסמל שפע; פירות יבשים של העץ יצהרון מַכְסִיף (הקרוי גם עץ הַשֶּׁמֶן המכסיף), המסמלים אהבה; שום, המסמל ריפוי; תפוחים, המסמלים יופי וּבְרִיאוּת; פירות של סוּמק, המסמלים זריחה; וחומץ, המסמל בגרות וסבלנות.

ברגע שמתחילה השנה החדשה מחליפים בני המשפחה מתנות זה עם זה ופונים לקיים את המנהג העיקרי של החג: לבקר את כל בני המשפחה והחברים. מֵאַחַר שיש הרבה אנשים לבקר, כל ביקור נמשך כחצי שעה, ומיד ממשיכים הלאה.

להמשך הכתבה:
ifeel - שנה טובה בכל העולם - בכל העולם מתקיימות חגיגות בראש השנה. הנה כמה מהן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain