פרסומת

יום רביעי, 10 בפברואר 2010

רשות העתיקות חשפה עדות ארכיאולוגית שמאששת את תיאור ירושלים במפת מידבא

מאת ניר חסון

עבודות תשתית שנעשו בסמוך לשער יפו בעיר העתיקה בירושלים חשפו תגלית ארכיאולוגית המאששת את תיאור ירושלים במפת מידבא

עבודות תשתית שנעשו בסמוך לשער יפו בעיר העתיקה בירושלים חשפו תגלית ארכיאולוגית שמאששת את תיאור ירושלים במפת מידבא, כך חשפה הבוקר (רביעי) רשות העתיקות.
מפת מידבא היא מפת פסיפס עתיקה בכנסייה בירדן המתארת את ארץ ישראל בתקופה הביזנטית. על פי המפה, שנוצרה במאה ה-6-7 לספירה, הכניסה לירושלים ממערב נעשתה דרך שער גדול מימדים, שהוביל לרחוב ראשי מרכזי ויחיד בצד זה של העיר. עד היום, למרות שהיו עדויות לאמינות המפה, לא נמצאה עדות ארכיאולוגית לקיומו של הרחוב.

אזור ירושלים במפת מידבא. הרחוב מסומן משני צידיו בסימון אדום
עד לתקופה האחרונה, החפירות הארכיאולוגיות במקום - צומת סואן והכניסה לאחד מהשווקים הפופולריים של העיר העתיקה - לא התאפשרו. אולם בחודשים האחרונים, בעקבות עבודות תשתית שביצעה הרשות לפיתוח ירושלים, התאפשרה חפירה ארכיאולוגית שאישרה את המצוייר במפה המפורסמת.

מאגר המים שנחשף מתחת לכביש שבין מגדל דוד לרחוב דוד. תצלום: אסף פרץ, באדיבות רשות העתיקות
"לאחר הסרת מספר שכבות ארכיאולוגיות, בעומק של כ-4.5 מטר מתחת לפני הרחוב של ימינו, גילינו למרבה ההתרגשות, את לוחות האבן הגדולים שריצפו את הרחוב", אמר ד"ר עופר שיאון, מנהל החפירה מטעם רשות העתיקות. אורך הלוחות כמטר אחד. לצד הרחוב נחשפו שרידיהם של מדרכה ושורת עמודים. "יפה לראות שרחוב דוד שוקק החיים של ימינו משמר למעשה את התוואי של הרחוב הסואן מלפני 1,500 שנה", הוסיף שיאון.

מתוך אתר עיתון הארץ:

 http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1148817.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain