פרסומת

יום ראשון, 24 ביוני 2012

25 עובדות מעניינות על פרחים


1. ורדים משתייכים למשפחת הורדיים (Rosaceae Family), הכוללת בתוכה תפוחי עץ, פטל, דובדבנים, אפרסקים, שזיפים, נקטרינות, אגסים ושקדים.

4. במתכונים מסוימים, ניתן להשתמש בפקעת של צבעוני במקום בצל.

5. במלטה, חרציות נחשבות לפרחים המתאימים להלוויות. כמו כן, הן נחשבות לפרחים המביאים מזל רע.

9. לפני מאות שנים, כאשר הוויקינגים פלשו לסקוטלנד, תנועתם הואטה ונחסמה על ידי דרדרי בר, מה שאיפשר לסקוטים להימלט. זו הסיבה שהפרח הלאומי של סקוטלנד הוא הדרדר.

10. הלוטוס נחשב לפרח מקודש על ידי המצרים הקדמונים ושימש אותם בטקסי קבורה. פרחי הלוטוס נפוצים בעיקר בגדות נהר ובאזורי ביצות לחים. עם זאת, בתקופות בצורת, הלוטוס יכול להישאר רדום במשך שנים, ולצמוח שנית עם שובם של המים. מסיבה זו, המצרים ראו בפרח הלוטוס סמל לתחיית המתים ולחיי נצח.

11. ב- 1998 התגלה בסין מאובן של הפרח העתיק ביותר בעולם עד כה מסוג Archaefructus sinensis, וגילו המוערך הוא 125 מיליון שנים.

12. המיץ המופק מפרחי הפעמונית שימש בעבר ליצירת דבק.

13. שמו הלועזי של פרח האצבעונית, "Foxglove", מגיע מאמונה עממית כי שועלים נהגו להסתיר את רגליהם בין עלי הצמח על מנת לארוב לטרפם.

14. שן הארי, למרות חזותו הפשטנית, הוא למעשה פרח העשיר בויטמין A, ויטמין C, ברזל, סידן ואשלגן.

19. ישנם סוגי פרחים הפולטים גז דליק בלילות לחים וחמים, ויש המאמינים כי ניתן להדליק גז זה עם גפרור.

22. במשך מאות שנים באירופה, שימש פרח האנג'ליקה (Angelica) כתרופה לכל דבר, החל ממגפות וכלה בבעיות עיכול. כמו כן, האירופאים האמינו כי הפרח עוזר לגרש רוחות רעות.

23. האינדיאנים האמינו שצמח הקוהוש הכחול (Blue Cohosh) הבטיח לנשים לידה זריזה וקלה.

24. בימי הביניים נהוג היה לחשוב כי לצמח האלכמילה (AlchemillaVulgarist) או בשמו העממי, Lady's Mantle, כוחות ריפוי קסומים.

25. על פי המיתולוגיה היוונית, כשאכילס נולד, אמו טבלה את ראשו וגופו בתערובת של עשבי אכילאה אלף העלה (Achillea millefolium) לשם הגנה. גם בימי מלחמת העולם הראשונה נעשה שימוש בעשבי מרפא אלה, בשביל לטפל בפצעי החיילים.

לרשימת העובדות המלאה מתוך אתר zer4u
25 עובדות מעניינות על פרחים

תגובה 1:

  1. ועוד עובדה, בהודו יצרו 500 שוזרים זר פרחים שכיסה מגרש בגודל 2.4 דונם.

    השבמחק

המלצות נוספות מאת: outbrain