פרסומת

יום ראשון, 1 במאי 2011

נשימה נכונה מרגיעה כאבים - חדשות אפוק טיימס גוף ונפש

נשימה נכונה מרגיעה כאבים

תגובה שכיחה לכאב וללחץ היא נשימת יתר או ההפך מכך, נשימה רדודה וקצרה. אולם תגובה זו רק מעוררת יותר חרדה ואינה עוזרת לנו להירגע ולאמץ חשיבה רציונלית. כדאי לתרגל נשימות עמוקות על בסיס קבוע, הן מרגיעות וממריצות בעת ובעונה אחת. המוח נרגע יותר בקלות כאשר הוא ממוקד בנשימות

12/04/2011טייסן לרנר - אפוק טיימס


נשימות עמוקות על בסיס קבוע מרגיעות וממריצות בעת ובעונה אחת
כאשר שמים לב לנשימות באופן קבוע לומדים כיצד לשלוט יותר טוב במוח. ייתכן שתחשוב "אני לא יכול להפסיק את המחשבות הרצות במוחי". ייתכן שזה נכון במידה מסוימת. עם זאת כאשר תשפר את יכולת הריכוז תגלה שיש לך יותר שליטה ב"מתי לחשוב ועל מה לחשוב" מאשר שיערת קודם לכן.

הנשימה שלנו משתנה בהתאם לרמות שונות של לחץ נפשי או פיזי. אם נשנה במודע את הנשימה שלנו השינוי ישפיע על קיומנו. לחץ נפשי ושרירים מתוחים מגבירים כאב. נשימות עמוקות מפחיתות את הלחץ והמתח ובכך הן מרגיעות את הכאב. זו אחת הסיבות שלעתים קרובות מציעים לחולים החווים מכאובים לתרגל נשימות עמוקות.

כדי להתרגל לנשום עמוק שאפו אוויר באיטיות ונסו להאריך את השאיפה ככל האפשר. לחזור על כך עם הנשיפה. שימו לב היכן אתם חשים את האוויר עובר דרך הגוף: בגרון? בחזה? אולי בבטן? איזה חלק מהגוף עולה או יורד עם כל נשימה. האם אלה הכתפיים? החזה? או הבטן?

באופן אידיאלי עלינו להשתמש בסרעפת לשאיפה, אבל רבים מאתנו משתמשים במקום זאת בשרירי הכתפיים והחזה. שרירים אלו עוצבו כך שיהיו הקבוצה המשנית העוזרת בשאיפה ולא הקבוצה העיקרית.

לאחר שתהיה מודע להרגלי הנשימה שלך, שב זקוף או עמוד, הנח את הידיים על הבטן ותרגל נשימות אל תוך הבטן. דמיין שהחמצן עובר דרך מרכז הגרון ותחת עצם החזה, מבלי לדחוף אותה קדימה, ואל תוך הבטן התחתונה שתתרחב עם שאיפת האוויר פנימה.

כאשר אתה נושף באיטיות דמיין שהאוויר עולה דרך הבטן, דרך אחורי הגרון והחוצה דרך האף. תוך כדי תרגול השמע קול שמזכיר את רחש הגלים, כאילו אתה נושף על מראה.

שאף אוויר לספירה של ארבע, עצור לרגע, ואז נשוף החוצה לספירה של ארבע. חכה מעט לפני שתחזור על התרגיל. תרגל זאת 5 עד 10 דקות. שים לב למצב הרוח שלך כאשר אתה מסיים את מדיטציית הנשימה הפשוטה הזו.

כאשר אתה מרגיש נוח עם התרגיל נסה לשלוח את הנשימה לאזורים שונים של הגוף. לדוגמה, כאשר אתה מותח שריר, התחל לנשום עמוק. כאשר אתה נושם, דמיין שיש ריאות בשריר שאתה מותח ונשום לתוך הריאות האלה.

שים לב איך זה משפיע על המתיחה. האם זה עוזר להרגיע את הכאב מהמתיחה? האם זה עוזר להעמיק את המתיחה. אפשר להשתמש בטכניקה זו אם אתה סובל מפציעה או כאב. לאחר שאתה נושם לאזור הכואב שים לב כיצד זה עוזר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המלצות נוספות מאת: outbrain