פרסומת

יום שני, 11 באוקטובר 2010

האם מפת העולם לא נכונה ? - מי לא מכיר את כדור הארץ ? | פרויקט אמת אחרת

זו מפת העולם הקלאסית כפי שאתם בוודאי מכירים

עפ"י צפייה במפה – מי יותר גדול ?
1.היבשה מעל קו המשווה או היבשה מתחתיו.

2.אירופה או דרום אמריקה.

3. בריה"מ לשעבר או אפריקה.

4.גרינלנד או סין .

אבל איך זה יכול להיות ? …

הנה הגודל הגאוגרפי (במיליון מייל מרובע) לעומת המפה שכרגע ראינו :

1. היבשה מעל קו המשווה = 18.9
היבשה מתחת לקו המשווה = 38.6


2.אירופה = 3.8
דרום אמריקה = 6.9


3.בריה"מ לשעבר = 8.7
אפריקה = 11.6


4.גרינלנד = 0.8
סין = 3.7


זו מפת העולם עם קנה המידה הנכון :

מה הסיבה לכך ? את התיאוריה של כותב המאמר תוכלו למצוא במאמר המלא המופיע באתר אמת אחרת:
מי לא מכיר את כדור הארץ ? | פרויקט אמת אחרת

את ההסבר הרשמי לעיוות הזה תוכלו למצוא בויקיפדיה:
היטל גלילי נוצר על ידי "עטיפת" כדור הארץ בגליל, השלכת כל נקודה מהכדור אל הגליל ופריסת הגליל, כך שנוצרת מפה מלבנית, שבה קווי האורך והרוחב מאונכים זה לזה. כמו בכל ההיטלים הגליליים, בהיטל מרקטור קיים עיוות גדול בצורה ובגודל אלמנטים שונים ככל שמתרחקים ממרכז ההיטל (קו המשיק). במפת העולם של מרקטור, העיוות גדל ככל שמתרחקים מקו המשווה, אך אין עיוות כלל בשינוי קווי האורך. זו הסיבה לכך שבמפות המשתמשות בהיטל זה גרינלנד נראית כמעט שווה בגודלה ליבשת אפריקה, בעוד שבמציאות אפריקה גדולה ממנה פי 13 לערך.
מקור:
http://he.wikipedia.org/wiki/היטל מרקטור

והערה אישית:
מי מהם צודק ? תשפטו אתם, אבל לפחות תדעו שהמפה קצת מעוותת...

3 תגובות:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=n8zBC2dvERM

    השבמחק
  2. למממממממממה זה באנגליייייייייייייית ?!

    השבמחק
  3. שלום לכל החברים שלי שם בחוץ, אני בוזנה מיהו, מספליט, קרואטיה. אחרי שהייתי איתו בקשר עשר שנים, בעלי נפרד ממני, עשיתי הכל כדי להחזיר אותו אבל הכל היה לשווא, רציתי אותו בגלל האהבה שיש לי אליו, התחננתי בפניו עם הכל , הבטחתי, אבל הוא סירב. הסברתי לחברה שלי באינטרנט, והיא הציעה לי ללכת לד"ר אפטה, אשף גדול שיכול לעזור לי לתת לחש כדי להחזיר אותו, אבל אני בחור שמעולם לא האמין בלחש, לא הייתה לי ברירה אלא נסה את זה, שלחתי הודעה לד"ר אפטה, והוא אמר לי שאין בעיה הכל יהיה בסדר לפני 48 שעות, האקס שלי יחזור אליי לפני 48 שעות, הוא הטיל כישוף ובאופן מפתיע ביום השני, זה היה בסביבות 4:00 אחר הצהריים. האקס שלי התקשר אליי, כל כך הופתעתי, עניתי לשיחה וכל מה שהוא אמר זה שהוא מאוד מצטער על כל מה שקרה, שהוא רוצה אותי בחזרה, שהוא כל כך אוהב אותי. כל כך שמחתי והלכתי אליו, אז התחלנו לחיות יחד שוב באושר. מאז הבטחתי שכל מי שאני מכיר שיש לו בעיות עם מישהו יזדקק לעזרתו של ד"ר אפטה אשף הכישוף הוא המייל שלו (drapata4@gmail.com) ואתה יכול לשלוח לו מייל אם אתה צריך את העזרה שלו בזוגיות שלך , אתה רוצה להיות מוכר בעולם או בעיות סרטן, אתה רוצה להתחתן עם המאהב שבחרת או מקרים של גירושין, בעיות בריאות או נישואין, קידום בעבודה והצלחה, הכל, אל תוותר, תפסיק לבכות, פנה לדר. Apata בכתובת drapata4@gmail.com או שתיצור איתו קשר דרך Whatsapp / Viber: +447307347648

    השבמחק

המלצות נוספות מאת: outbrain