פרסומת

יום שלישי, 26 באפריל 2011

לכל תמונה יש שם – זוכרים את הנספים בשואה.

לכל תמונה יש שם – זוכרים את הנספים בשואה

שבוע ליום השואה והגבורה - עשו חסד עם הנספים - הפיצו תמונה ייחודית של יהודים לפני או בזמן השואה - מתוך ארכיון יד ושם

בתמונה: יהודים (בלתי מזוהים) מקרקוב מרוכזים ליד סניף הדואר המקומי לקראת גירוש והשמדה - ישנם לפחות ארבעה פעוטות יהודים בתמונה.

270

בארכיון יד ושם אספו מאות אלפי תמונות של יהודים לפני השואה ובמהלכה. עבור רבים מהיהודים שנרצחו יח...ד עם כל משפחותיהם, תמונות אלו הם הזכר היחיד שנותר מהם. לפעמים אפילו שמותיהם אינם ידועים.
הפעולה:
כל אחד מאיתנו ייגש לארכיון התמונות בלינק:http://bit.ly/dUyeUa
כמות התמונות היא עצומה. כל אחד מאיתנו יבחר לו מתוך המאגר תמונה מיוחדת משלו, יוריד אותה, ואז יפרסם את התמונה על הקיר הפרטי שלו, וגם על הקיר של ישראל שלי, וכך מאות אלפי ישראלים ייחשפו לזכרם של הנספים.

למי שאין פייסבוק יכול לשלוח את התמונה למייל המצורף contact@myisrael.org.il

ואנו נעלה אותה לפייסבוק.
אנא, הוסיפו כיתוב לצד התמונה (עם המידע המועט שיש), ואתם יכולים להוסיף גם את תחושתכם וכל דבר אחר אשר על ליבכם

לכל איש יש שם שנתנו לו הוריו ונתן לו מותו (זלדה) - תנו להם זכרון.

ישראל שלי - http://www.myisrael.org.il/action/798


לכל תמונה יש שם – זוכרים את הנספים בשואה.

סיפור אמיתי ומוסר השכל: הילד שביקש הלוואה מאבא שלו

סיפור מעניין על הילדים שלנו


פעם איש אחד חזר מאוחר מהעבודה הביתה, כמו תמיד עייף ומותש, וראה שבכניסה מחכה לו בנו בן החמש.

- אבא, אני יכול לשאול אותך משהו?

- בוודאי, מה קרה?

- אבא, כמה אתה מרוויח?

- זה לא עניינך! – האבא התרגז. – וחוץ מזה, למה אתה צריך את זה?

- אני פשוט רוצה לדעת. בבקשה, תגיד לי כמה אתה מרוויח בשעה?

- טוב, אני מרוויח 300 ₪. למה?

- אבא... – הבן הסתכל עליו מלמטה למעלה בעיניים רציניות מאוד.

- אבא, אתה יכול להלוות לי 100 ₪?

- אתה שאלת רק כדי שאני אתן לך כסף לצעצוע מפגר כלשהו? – החל האבא לצעוק. – תיכנס מייד לחדר שלך, ותלך לישון!.. אתה לא יכול להיות כזה אנוכי! אני עובד כל היום, מתעייף נורא, ואתה מתנהג בצורה כזאת טיפשית.


הילד נכנס בשקט לחדר שלו וסגר אחריו את הדלת. והאבא המשיך לעמוד בכניסה ולהתעצבן בגלל הבקשה של בנו. "איך הוא בכלל מעיז לשאול אותי על המשכורת שלי, ואחר כך לבקש ממני כסף?"

אבל לאחר זמן מה הוא נרגע, והתחיל לחשוב בצורה הגיונית:

"אולי הוא באמת צריך לקנות משהו חשוב. לא אכפת לי מהשלוש מאות שקל האלה, הרי הוא עד עכשיו מעולם לא ביקש ממני כסף בכלל". כאשר הוא נכנס לחדר הילדים, בנו כבר היה במיטה.

- אתה לא ישן, חמוד? – הוא שאל.

- לא אבא. סתם שוכב, - ענה הילד.

- אני חושב שעניתי לך בצורה גסה מדי, - אמר האבא. – היה לי יום קשה, ופשוט התפרצתי. תסלח לי. הנה, קח את הכסף שביקשת ממני.


הילד התיישב במיטה וחייך.

- אוי, אבא, תודה! – הוא צעק בשמחה.


לאחר מכן הוא הושיט את ידיו אל מתחת לכרית, והוציא עוד כמה שטרות מקומטים. אבא שלו, כשהוא ראה שכבר יש לילד שלו כסף, התעצבן שוב. הילד בינתיים סידר את כל הכסף ביחד, ספר אותו בקפדנות, ואחרי זה הסתכל שוב על אביו.

- למה ביקשת ממני כסף, אם כבר יש לך כסף? – הוא שאל בנימה רוטנת.

- בגלל שלא היה לי מספיק. אבל עכשיו בדיוק יספיק לי, – ענה הילד.

- אבא, יש כאן בדיוק 300 ₪. אני יכול בבקשה לקנות שעה אחת מזמנך? בבקשה, תבוא מחר הביתה קצת יותר מוקדם, אני רוצה שתאכל איתנו את ארוחת הערב.


זה סיפור אמיתי...

פתח עיניים בבקשה - זה סיפור שקורה כל יום בביתך ובמשפחה שלך!

אתה עובד על חשבון המשפחה שלך ועל חשבון חיי הילדים שלך!

למה ולמי אתה מחכה?!

למעביד שישילם לך משכורת טובה יותר? או אולי לפנסיה שהמדינה תשלם לך ואז יהיה לך זמן להקדיש אותו למשפחה ולילדים שלך?

תתעורר בבקשה! תפסיק לבגוד במשפחה שלך!

סטארט אפ - פתיחת עסק הקמת עסק אלי שביט

יום רביעי, 20 באפריל 2011

Career Tips For Geeks: כנגד ארבעה מרואיינים דיברה התורה...

כל מי שראיין ה-ר-ב-ה מועמדים במסגרת תפקידיו יודע שכמו שיש סוגים רבים ושונים של מראיינים, כך יש מגוון גדול של מרואיינים. אבל, בתוך כל המגוון הזה ניתן "לתת סימנים" למספר טיפוסים שמראיינים קצת פחות שמחים לפגוש בראיון.

...


כנגד ארבעה בנים (או בנות, אנחנו הרי פמיניסטים) דיברה התורה:

1. חכם- אין ספק שלחכם יש הרבה ניסיון. ניסיון מקצועי, ניסיון ניהולי וגם ניסיון חיים. הוא בד"כ מרואיין שגם ראיין לא מעט מועמדים בעצמו וברור שיש לו ביטחון עצמי.

איך תזהו אותו? בד"כ במהלך הראיון תזכו לקבל ממנו ציונים על רמת השאלות ששאלתם, כמו למשל: "או! זו שאלה מצויינת!". במקרים קיצוניים זהו מועמד שתוך כדי הראיון ינסה להשתלט על מהלך העניינים ולהוביל אותו בעצמו...

טיפ למתראיינים: להיות חכם ומנוסה זה מצויין, אך בראיון חשוב לתת למראיין להוביל, לקבוע את מהלך העניינים ולהחליט מה חשוב יותר או פחות.


2. תם- התם הוא מועמד חביב ונחמד. לפעמים יותר מידי נחמד. לעיתים הוא שוכח שזה ראיון עבודה ולא מפגש חברי והוא מנסה להתחבב על המראין באמצעות חוש ההומור שלו.

איך תזהו אותו? נו טוב, זה פשוט מאוד, במהלך הראיון כבר תרגישו לבד. לפעמים תהיה זאת רק הלצה אחת או שתיים, אבל לפעמים הראיון יהפוך למופע סטאנד אפ בזעיר אנפין.

טיפ למתראיינים: אני לא טוענת שמידי פעם חוש הומור בראיון, כשהוא במידה ובמקום יכול מאוד להועיל, להוריד את רמת המתח והקרירות, לשבור דיסטנס ולמצוא חן. ובאמת לפעמים בראיון פשוט "מרימים לכם להנחתה" ואז מאוד, מאוד מפתה לענות בשנינות מבודחת או לספר בדיחה, אבל, צריך לזכור שלא לכולנו יש את אותו חוש ההומור. לא כולם יראו בעין יפה את ניסיון ההתבדחות במעמד הראיון ...אתם עלולים לשלם במחיר הראיון כולו. אז, האם זה שווה את הסיכון? ...


3. רשע- ...מועמד בעל בעיה קטנה של attitude (גישה).

למה הכוונה? לכל מיני סימנים שמאוד בקלות מבהירים למראיין שמדובר בעובד בעל גישה בעייתית בנושא מסויים, מישהו שמתוך התשובות עולה בבירור שהוא אדם שקשה לניהול, high maintenance, אולי אפילו אדם שלא כל כך נעים לשהות במחיצתו. ...

טיפ למתראיינים: גם אם אתם מקצוענים בתחומכם זה לא יספיק בכדי לעבור ראיון בהצלחה. ... מי ירצה לעבוד במחיצת אדם שקשה לנו להתחבר אליו? בראיון אסור לשכוח להיות מודעים לרושם האישי שאנחנו יוצרים.


4. זה שאיננו יודע לשאול- זהו המועמד שכבר יודע ה-כ-ל!

איך נזהה אותו? בקלות. לעיתים הוא באמת מנוסה ומקצועי ומומחה בתחומו, הבעיה היא שהוא מרגיש שהוא כבר יודע את כל מה שצריך. הוא לא מרגיש צורך לשאול שאלות. הוא מניח הנחות ולעיתים, רחמנא לצלן, מביע את עמדתו בנוגע לאופן בו הדברים מתנהלים בארגון, מה נעשה נכון ומה לא ואיך עדיף. מבלי להכיר את כל העובדות, הוא כבר מציע הצעות יעול...

טיפ למתראיינים: גם אם אתם בטוחים שבחברה הזו נדרש מקצה שיפורים, אל תביעו דעה שיפוטית קיצונית מידי בראיון העבודה. במידה ותתקבלו לתפקיד, יהיה לכם כל הזמן שבעולם לתרום מהניסיון שלכם.

למאמר המלא:

רק ב-20: כל מה שאפשר לקנות או למכור עם משה שרת אחד | חורים ברשת

הערה אישית: אתר מומלץ ביותר.

במיוחד לאור העובדה ש-3 מההצעות האטרקטיביות שפורסמו בכתבה הן שלי: לתרגם מאנגלית לעברית, להמליץ על שיפורים בקורות חיים ולהמליץ בבלוג). תפיצו לחברים אולי יצא לי משהו מזה. תודה :-)

להלן הכתבה המלאה:


מאת ארז רונן פורסם ב- 19.4.2011 בשעה 11:00
בין אם אתם תפרנים שמפשפשים בכיסים ולא מוצאים יותר מעשרים שקלים לצרכי פנאי ובין אם אתם עשירים שמחפשים מה לעשות עם כל השטרות הירוקים האלה שמצטברים לכם בארנק (עודף ממאתיים, אתם יודעים איך זה) – הנה אתר חביב שיספק לכם רעיונות מקוריים מה לעשות עם שטרות ה-20 שלכם.

רק ב-20” הוא אתר בו גולשים מציעים לגולשים אחרים שלל שירותים ומוצרים שונים במחיר פיקס קבוע של עשרים שקלים. האווירה קהילתית, ולא מסחרית, והשירותים המוצעים בו נעים בין שירותי תרגום (של טקסטים קצרים), שירות השכמה טלפוני אנושי לשבוע, תצלומים של אנשים עם פתקים מצחיקים ועוד.

מדובר, למעשה, בגירסה הישראלית של Fiverr, אתר דומה באנגלית שמציע באותה שיטה שירותים שונים תמורת חמישה דולרים (שהם, פחות או יותר, עשרים שקל). למרבה ההפתעה, אין שום קשר בין יוצרי Fiverr הישראליים לבין מי שעומד מאחורי “רק 20″.


האתר גם מציע פתחון פה לקונים, שיכולים לרשום בתיבה מיוחדת בצד איזה סוג של שירותים הם מחפשים ומוכנים לשלם עליהם 20 שקלים. הוא גם מבטיח הגרלה של כרטיס טיסה זוגי כל שבוע ו”קנייה ראשונה בראש שקט!”, אבל מכיוון שמדובר בכפתורים לא לחיצים בטור הימני של האתר, יכול להיות שפשוט מדובר במעין Place-holders שהוכנסו לאתר עם בנייתו ונשכחו שם. כך או כך, על טיסה לחו”ל לא היינו בונים.


בשלב זה, על אף הפוטנציאל, רוב השירותים המוצעים לא ממש מלהיבים, ולפחות אחת מהן נראית לנו מפוקפקת חוקית (הדפסת תואר דוקטור מזויף על “נייר איכותי”), אבל פה ושם ניתן למצוא הצעות משעשעות ואטרקטיביות, כמו למשל טיפים לגידול חתולים ב-20 שקל (אולי ככה אוכל לשכנע את פאץ’ להפסיק לצוד יתושים בלילות תוך כדי קפיצות חוזרות ונשנות על הגב שלי ופשוט לתת לי לישון), תמיכה טלפונית בנושאים טכניים שונים ואפילו שירותים שונים ברשתות חברתיות, כמו צ’ק אינים בפורסקוור עבור חברות מסחריות או מגיבים בשכר בפייסבוק (ומה לגבי מלייקקים בתשלום?).

מאת:ארז רונן

ארז רונן הוא כתב טכנולוגיה בעבר וסטודנט לקולנוע בהווה. בזמנו הפנוי הוא משחק במשחקי וידאו, מתפעל ממוצרים של אפל ומתפעל את אימפרית “זה לחלשים” הכוללת בלוג ופודקאסט שבועי.


    יום חמישי, 14 באפריל 2011

    מילים והיפוכן - אותן אותיות, משמעות הפוכה

    מילים והיפוכן

    לפעמים אפשר, ואפילו צריך, לחשוב הפוך:

    אם תקום עצבני בבוקר תגרום לכך שיהיה לך יום רקוב.

    ואם הערב לא יהיה נחמד כנראה תרגיש ברע.

    אפשר לראות שכל מה שבוטל זה לטוב.

    ואפשר להבין את המאמינים שחמש זה בעצם שמח.

    אם תרדוף בצע ידבק בך עצב.

    כי כל הטעם בחיים זה לסתפק במעט.

    אם יש בך דחף לא מוסבר, סימן שיש בך פחד.

    אדם שהוא אחד לאלף ראוי להערכה כי הוא פלא.

    אתה יכול לבחור בין מר וחמוץ או להיות רם וצומח.

    ודבר אחרון: אל תהיה שונא תהיה בן אנוש!


    Fw: מילים והיפוכן - לשון על קצה הלשון | קבוצות Google

    ynet גוגל רוצה שתרמו בטריוויה - מחשבים

    וגל יוצאת במשחק חדש, ששובר את מוסכמות הטריוויה ומבקשת מכם לחפש את התשובות אצלה כדי לנצח. מה יוצא לה מזה?

    שלי דובילנסקי

    פורסם: 12.04.11, 12:21

    משחק פאזל חדש של חברת גוגל, A Google a Day, שואל את הגולשים שאלת טריוויה קשה אחת ביום. אבל בניגוד למשחקי טרויוויה מוכרים, הוא לא פונה

    לגולשים בעלי ידע כללי נרחב, אלא דוקא לאלו שיודעים ל"גגל" – למצוא במהירות מידע רלבנטי ברשת במנוע החיפוש של גוגל.

    אתר הניו יורק טיימס משער, שהסיבה למשחק היא הרצון של גוגל להבין כיצד משתמשים נוטים לחפש מידע ספציפי במנוע החיפוש, ולכן מבקש מהגולשים לחפש שמות, שנים, מיקוד ועוד באמצעות תמריץ כיפי. המשחק משתמש בגירסה מיוחדת של גוגל, שנקראת Deja Google, שלא מראה את תוצאות החיפוש העכשוויות. זאת כדי שמשתמשים לא ימצאו תוצאות חיפוש מאותו היום, בהן חושפים את התשובות, וכך תהרס להם החידה.

    לפי ההסבר בבלוג הרשמי של גוגל, השאלות יהפכו קשות יותר לפתרון לקראת כל סוף שבוע, והפתרון יכיל לא רק את התשובה הנכונה, אלא את הדרך שיש לחפש כדי להגיע אליה הכי מהר. הנה למשל, השאלה של היום:

    החידה היומית תתפרסם גם באתר המשחק וגם בניו יורק טיימס. זהו ניסיונה הראשון של גוגל בתחום משחקי הרשת, פרט ללוגו שהעלתה לאתרה לכבודחגיגות יום ההולדת ה-30 של פקמן, שהיה אפשר לשחק בו את משחק הפלטפורמה.

    תגיות: גוגל | טריוויה | חידון



    ynet גוגל רוצה שתרמו בטריוויה - מחשבים

    יום שני, 11 באפריל 2011

    חדשות - בעולם nrg - פיתוח חדש: פרות מפיקות חלב אם


    מדענים סינים יצרו באמצעות טכנולוגיית שיבוט עדר פרות שמפיקות חלב בעל מאפיינים אנושיים. בקרוב על מדפי הסופרמרקט הקרוב לבית?

    nrg מעריב | 3/4/2011 13:29
    תגיות: חלב אם, פרה,

    מדענים בסין הצליחו לגדל 300 פרות שהותאמו גנטית ליצירת חלב בעל מאפיינים דומים לחלב אם, שבעתיד עשוי להימכר בחנויות – כך דיווח היום (א') העיתון סאנדיי טלגרף.


    על פי הדיווח, המדענים השתמשו בטכנולוגיה של שיבוט כדי להכניס גנים אנושיים לתוך הדנ"א של פרות משק מסוג הולשטיין, ולאחר מכן הושתלו העוברים המותאמים גנטית בתוך הפרות כדי שיולידו את העדר עם החלבונים האנושיים.

    במאמר שפרסמו, טענו החוקרים כי הם הצליחו ליצור פרות שמפיקות חלב שמכיל פרוטאין בשם ליזוזים, שנמצא בחלב אם אנושי ומגן על תינוקות מזיהומים. כמו כן נוצרו פרות שמפיקות חלבון בשם לקטופרין שמחזק את מערכת החיסון וחלבון אנושי נוסף שנקרא אלפא-לקטלבומין.

    המדענים הביע תקווה כי יוכלו להפוך את החלב החדש לתחליף עבור הפורמולות וחלב האם המקורי. "לחלב הזה יש טעם חזק יותר מאשר חלב נורמלי", אמר פרופ' נינג לי, מנהל המעבדות של ארגו-ביוטכנולוגיה באוניברסיטה החקלאית של סין שהוביל את הפרויקט. 

    "אנחנו מתכוונים להפוך חלק מהמחקר בתחום הזה למסחרי בשלוש השנים הבאות", הוסיף המדען הבכיר. "יהיה צורך בעשר שנים

    או יותר עבור הכנסת 'חלב כמו אנושי' לתוך הכוס של הצרכן". או
    לם מבקרי הטכנולוגיה ופעילי זכויות בעלי החיים הגיבו בזעם למחקר החדש. דוברת מטעם הרשות להגנת החי אמרה כי בארגון מודאגים ביותר לגבי האופן שבו נוצרו הפרות. "צאצאים של חיות משובטות סובלות מבעיות בריאות ורווחה", אמרה. "למה אנחנו צריכים את החלב הזה, מה זה נותן לנו שאין לנו כבר".

    למאמר המלא:
    חדשות - בעולם nrg - פיתוח חדש: פרות מפיקות חלב אם

    יום חמישי, 7 באפריל 2011

    גלקסיית שביל החלב כפי שמעולם לא ראיתם!

    התמונה המדהימה הזו צולמה באיים הקנריים על ידי האסטרו-צלם חואן קרלוס קסאדו. התמונה, שילוב של תשעה תצלומים שונים חושפת את גלקסיית שביל החלב באופן שעין בלתי מזוינת לא יכולה לראות לרוב (אם חושבים על זה, גם לא עין מזוינת). אסטרונום של סוכנות החלל האמריקנית נאסא מסביר כיצד התמונה חושפת את שביל החלב במלוא הדרה:

    "בתנאים של שמיים בהירים בעיתוי הנכון נראית רצועה חיוורת של אור החוצה את שמי הלילה. הרצועה הזו היא הטבעת של הגלקסיה הספיראלית. מאחר ואנחנו בתוך הטבעת, הרצועה נדמית כמקיפה את כדור הארץ. עם זאת, התמונה הנפלאה של קשת שביל החלב מרחיקת ראות יותר מהעין האנושית. היא יוצרת מראה פנורמי מלא של 360 מעלות ומתבססת על תמונות שצולמו בטנריף והאיים הקנריים. אפשר לראות בה את הר הגעש טיידה בטנריף (סמוך למרכז התמונה), על רקע תווי נוף וולקניים הכוללים סלעים ענקיים. הרחק למעלה בשמיים אפשר לראות את רצועת שביל החלב, הירח וקבוצת הכוכבים הפלאידים."

    מוזמנים להציץ בתמונת היום האסטרונומית של נאסא כדי לקבל סיור מודרך עבור הכוכבים השונים ברצועה כמו גם לצפות בתמונה המקורית ברזולוציה גבוהה. תמונות מדהימות נוספות של שביל החלב מופיעות כאן,כאן וכאן. דרך i09.com, נאסא.


    ועוד קישור לתמונה:

    http://www.holesinthenet.co.il/wp-content/uploads/2011/04/teidesky_casado_3000.jpg


    תגיות: , , , ,


    אה הא! לכן קוראים לזה שביל החלב (תמונה) | חורים ברשת

    מחקר: שינה מסייעת להורדת משקל - הגורם האנושי

    מחקר: שינה מסייעת להורדת משקל

    גורם מפרסם:אתר Mako
    מחבר:ד"ר צ'רלס אלדר, עורך המחקר
    תאריך:06.04.2011

    מחקר חדש מגלה את טווח השעות הרצוי להרזיה. מסתבר שהתעמלות ודיאטה כבר לא מספיקות. "כשאנשים מנסים לאבד ממשקלם, הם צריכים לישון בין 6 ל-8 שעות", מסביר עורך המחקר. המחקר בדק 500 איש שסובלים מהשמנת יתר שהציבו לעצמם יעד: להוריד 20 קילו. אלו שישנו כמו שצריך - הצליחו . על פי המחקר, על כל אדם לישון מינימום של 6 שעות ומקסימום של 8 שעות, בכדי להגיע למצב הנפשי הרצוי בו הגוף ערוך לדיאטה. יותר מדי שינה הופכת אותנו על פי המחקר ל"מנומנמים" ופחות מדי - לעצבניים. וכשאנחנו עצבניים, אנחנו אוכלים יותר.

    קישור לכתבה

    מחקר: שינה מסייעת להורדת משקל - הגורם האנושי

    מחקר: יש למה לצפות - שיא האושר מגיע בגיל 85 - הגורם האנושי

    מחקר: יש למה לצפות - שיא האושר מגיע בגיל 85

    גורם מפרסם:אתר וואלה
    תאריך:30.03.2011

    העולם שייך לצעירים - האומנם? מקובל להניח שחיינו נמצאים בשיאם בשנות העשרים והשלושים, ומרגע שחצינו את שנתנו ה-40, אנחנו כבר "מעבר לשיא". אולם מחקר חדש שפורסם השבוע מגלה כי למעשה, אנחנו הופכים למאושרים יותר ככל שאנו מזדקנים, והשנים המאושרות ביותר מגיעות רק בסוף שנות השבעים ובשנות השמונים לחיינו.

    המסקנות הללו מבוססות על סקר שערכה האקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב בקרב 341,000 בני אדם, בני גילאים שונים, שנשאלו לגבי מידת האושר שלהם. נמצא, כי מידת האושר "מתנדנדת" לאורך שנות חיינו הראשונות כאנשים בוגרים, ורק באמצע שנות הארבעים מתחילה מגמה יציבה של השתפרות - עד לשיא סביב גיל 85.

    התיאוריה שמאחורי הנתונים מוסברת בין היתר בספר חדש של פרופ' לואיס וולפרט, ביולוג ב"יוניברסיטי קולג'" בלונדון, הנקרא "אתה נראה טוב מאוד". על פי פרופ' וולפרט, תחושות שביעות הרצון והאופטימיות גוברות בהדרגה במהלך שנות גיל העמידה, ומגיעות לשיא עם הכניסה לעשור התשיעי לחיים. הוא מסביר זאת בין היתר בהפחתה בתחומי האחריות בגיל זה, בבגרות ובזמן שמתפנה ומאפשר להתמקד בדברים שאנחנו אוהבים. כמובן שתחושות אלו תלויות גם במצב בריאותי שפיר, בהכנסה יציבה ובמערכות יחסים תקינות עם בני משפחה וחברים.

    בראיון ל"דיילי טלגרף" הסביר השבוע פרופ' וולפרט את התיאוריה שלו לגבי האושר במהלך החיים: במהלך שנות העשרה והעשרים אנשים נוטים להיות "מאושרים באופן ממוצע", אך בהמשך מידת האושר שלהם יורדת, במקביל לצורך לתחזק משפחה וקריירה. השינוי מגיע לדבריו באמצע שנות הארבעים - "אנשים הופכים לפתע לעליזים ואופטימיים יותר, ומגיעים לשיא בסוף שנות השבעים או תחילת שנות השמונים".

    למאמר המלא באתר וואלה

    מחקר: יש למה לצפות - שיא האושר מגיע בגיל 85 - הגורם האנושי

    יום רביעי, 6 באפריל 2011

    2 משפטים חכמים

    הדרך הכי טובה לנבא את העתיד היא – לנסות ליצור אותו

    כשיש לך מטלות שאתה חייב לעשות, פשוט תגיד שאתה רוצה לעשות אותם (במקום חייב)

    יום שלישי, 5 באפריל 2011

    תחרות הטעות החשבונית הגדולה


    כפי שבטוח כבר נחשפתם, גם אנחנו כבר בפייסבוק. אם עדיין לא עשיתם "LIKE", זה בדיוק הזמן!
    היום עלתה לפייסבוק תחרות "הטעות החשבונית הגדולה".

    אנו קוראים לכם לבדוק את החשבונות שאתם מקבלים, להעלות לפייסבוק את החשבון בו גיליתם טעות חשבונית ולתייג אותנו.

    החשבון בו תתגלה הטעות החשבונית הגדולה ביותר יזכה את בעליו בפרס- זוג כרטיסי VIP לסרט וארוחת ערב.

    המועצה לצרכנות תבדוק את החשבונות ותאמת אותם, אם יהיה צורך, מול החוזים וההסכמים).

    השתתפו בתחרות, וספרו לחברים ומשפחה.

    תחרות הטעות החשבונית הגדולה

    יום שני, 4 באפריל 2011

    פתגמים

    ה' נמצא, בין אם נבקש זאת או לא (פתגם לטיני)


    ידע הוא כמו שדה; אם לא מעבדים אותו - אי אפשר לקצור אותו (פתגם אפריקאי)


    כפי שאנו חיים, כך אנו לומדים (פתגם ביידיש)


    * Proverbs

    כלכליסט - בארץ - האם לדגים יש זיכרון? והאם הם מזהים צבעים?

    האם לדגים יש זיכרון? והאם הם מזהים צבעים?


    לדגים, בניגוד לדעה הרווחת, יש זיכרון בכלל לא רע. ותפיסת הצבע שלהם מצוינת. ראית פעם דגים בשונית אלמוגים? נכון שיש להם צבעים נורא יפים? לא סביר שכל זה נעשה רק לטובת הצופים בבית.

    בהקשר של שאלתך בולטת במיוחד התופעה של צבעי אזהרה. חיות שמצוידות במנגנוני הגנה שנועדו לגרום אי־נעימות לטורף הפוטנציאלי - כמו טעם דוחה או ארס - מתקשטות בצבעים מיוחדים. והן עושות את זה כדי להפוך לבלתי נשכחות.

    מדענים קוראים לצבעים כאלה "אפוסמאטיים", או "סימני הרחקה" בתרגום חופשי מיוונית, ומנגנון הפעולה שלהם די פשוט. טורף שעושה את הטעות וטועם מהדג הלא נכון חייב גם לראות את צבעי האזהרה וגם לזכור אותם, כדי להימנע משגיאות דומות בעתיד. מאחר שברוב המקרים הטורף הזה הוא בסך הכל דג אחר, אפשר להניח שדגים, באופן כללי, זוכרים צבעים.

    יש להם את כל הציוד הנדרש מבחינה גופנית: מח, אמנם קטן ושונה מאד משלנו, אבל מח, ותאים רגישים לצבע ברשתית. למעשה, יש להם יותר סוגים של תאים כאלה מאשר לבני אדם. העין שלנו מפרידה בין שלושה צבעים שונים שמהם אנו מרכיבים את כל הקשת, ואילו עין הדג מפרידה בין ארבעה צבעים והיא מסוגלת להבחין בין גוונים שונים של על־סגול, צבע שאנחנו בכלל לא מסוגלים לראות.

    כל זה מאד הגיוני, אבל למרבה השמחה איננו חייבים להסתפק בהיגיון. נערכו כמה ניסויים רציניים שענו על שתי שאלותיך באופן חד־משמעי. דגים זוכרים, למשל, באיזו שעה מאכילים אותם. אפשר ללמד אותם לשחות דרך מבוך והם מסוגלים לפתור אותו שוב בקלות כמה חודשים מאוחר יותר. אפשר ללמד אותם לבצע תעלולים בתמורה למזון, ואפילו לשחק כדורגל. וכן, אפשר ללמד אותם לעשות את הדברים האלה בתגובה לאיתותי אור בצבעים שונים.

    בשנים האחרונות נפוצה שמועה מגוחכת כאילו לדגי זהב יש זיכרון של שלוש שניות בלבד. אני כמעט יכול לדמיין את החוקר יושב מול האקווריום עם שעון עצר ושואל את הדג אם הוא עוד זוכר. בכל מקרה, זו סתם שמועה אכזרית. דגי זהב חיים בעולם שבו קשה מאד לשרוד בלי זיכרון, והטבע חנן אותם בכל מה שהם צריכים בשביל לשרוד.

    יכול להיות שהשמועה הזו נולדה כדי להרגיע את מצפונם של אוכלי הדגים ואלו שמגדלים אותם בתנאי שבי קשים - קל יותר להישאר אדיש לצער בעלי חיים אם הם בלאו הכי לא זוכרים שום דבר. ואולי זו סתם דוגמה לכך שבני אדם מוכנים להאמין לכל מה שמספרים להם.


    לכתבה המלאה:
    כלכליסט - בארץ - האם לדגים יש זיכרון? והאם הם מזהים צבעים?

    המלצות נוספות מאת: outbrain